Bästa Puderbrädan?

• Trådstartare Trådstartare v0z
  • Start datum Start datum

v0z

Ny medlem
Bästa Puderbrädan?
oh yeah...! Om några veckor drar jag till Val Thoerens och ett par helikopter åk är planerat.... Jag brukar alltid fega ur och skylla på att det är för dyrt med sådan aktiviteter när man väl är på plats.. men nu j-vlar ska det bli av!.. Med siktet inställt.. är det nog dags att byta ut glasfiber morrow brädan mot något värdigt och mindre ärrat. Har inte testat så många bärder och kört på med min glasfiber som funkat fint...lätt och styv..
Någon räv som köpt bräda nyligen och kört puder?? Hade nog tänkt att byta upp mig till åtminstonne 160 och hård ska den va..

Vilka modeller är "avsedda" för lite extremare/puder åkningen hos Forum, Bruton etc.?

Senast ändrad:
Bästa Puderbrädan?
Tjena v0z!
Spenderar våren i Whistler o köpte en Burton Malolo för tre veckor sedan. Den flyter som en båt i snön och jag tycker den är grym... Kolla upp den! Iofs tror jag att den är ganska dyr hemma i Europa...

Bästa Puderbrädan?
johnnyjaws sa:
Tjena v0z!
Spenderar våren i Whistler o köpte en Burton Malolo för tre veckor sedan. Den flyter som en båt i snön och jag tycker den är grym... Kolla upp den! Iofs tror jag att den är ganska dyr hemma i Europa...
Okej thanks.. blir nog en burton.. malolo ska jag checka..

Bästa Puderbrädan?
Har förra årets malola 162. Är grymt nöjd med den. Tror den är ett bättre val än Burton fish, då den har ett lite större användnings.

Bästa Puderbrädan?
Bonnjohan sa:
Har förra årets malola 162. Är grymt nöjd med den. Tror den är ett bättre val än Burton fish, då den har ett lite större användnings.
Nja.. det är nog dumt och köpa en renodlad puderbräda. 162... tror du att det är en förlång bräda för mig som är 174?

/Marcus

Bästa Puderbrädan?
Har precis köpt en Völkl Selecta 175 och jag är 180. Skall vara bätte i offpisten än 168:an men sämre allround. Skall rapportera mer när jag kört på den någon vecka. Det jag kan säga nu är att den funkar helt ok i pist men i offpisten fick jag inte riktigt samma möjlighet att pröva den. Brädan i sig är tapered (smalare bak än fram) och med Fishtale men en platta i mellan så det blir lättare att köra switch(eller inte omöjligt). Känns bra än så länge iaf...

Bästa Puderbrädan?
Ja, Forum är ju kända för att göra brädor avsedda för "extrem puderåkning"

HAHAHAHA...

För att ge nåt tips så håller jag med AdamC, völkl Selecta är en grym bräda, har kört 175an, funkar fint i pisten också.
Annars kör jag själv på Rad-Air Tanker 200. Går att dra på rätt bra med den. Kul som fan i pisten också!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp