Bästa Reseväg / sätt ?

P3lle

Ny medlem
Bästa Reseväg / sätt ?
Vilken är det bästa sättet att ta sig ner till St, Anton?

Är det att flyga till Munchen, och sen ta buss därifrån, eller att flyga till Zurich?

Om man ska åka buss? vem ska man snacka med då, Ingen resebyrå värkar ha bussar som går ner till Anton i december?

OHh blir galen, Hur fan tar vi oss ner till Anton på bäästa möjliga sätt och vem ska vi snacka med då?? (resebyrå, flygbolag etc?)

Tack för svar !

Bästa Reseväg / sätt ?
Det lättaste är väl antagligen flyg till Geneve/Zürich, sen ta en buss därifrån. Ring till Turistinformationen där flyget landar. Det är inte så svårt. Billigast blir klart en flygstol/restplats ner på flyget. Vad det kan kosta har jag inte en aning om. Ring SaS eller nåt flygbolag och fråga.

Det går även att ta sig ner med tåg, ring sj och fråga, eller kolla på www.sj.se.
Flyg har sina för och nackdelar, tåg lika så.
Flyget begränsar din packning kanska så rejält, och tåget tar lång tid. Buss tar ännulängre tid och du måste sitta still i för många timmar för att det ska vara kul, priset lär dock vara billigare än tåg och flyg.
Det är bara väga för och nackdelar med varandra så kommer du säkert på det bästa. :)

Bästa Reseväg / sätt ?
Närmaste internationella flygplats är Innsbruck. 1 timme från Anton. några lågprisbolag flyger dit.
Zurich eller Munchen är hugget som stucket.
Till Zurich flyger Swiss och SAS hyfsat billigt. Till Munchen finns Tyska bolag bla Germanvings.

Som Llemmel föreslår, Geneve, då har man ju totalt missat geografin i skolan.
Tåg från Innsbruck är ett stenkast men man måste ta sej från flygplatsen till tåpgstation inne i stan.
Från Zurich flygplats går tåget direkt från flygplatsen med ett byte i stan.
Bussförbindelser finns ju som går kors o tvärs genom Europa. Sök på nätet .

Bästa Reseväg / sätt ?
Förra säsongen åkte jag o mina polare flyg till innsbruck för att sedan ta tåget till stanton. Flygbiljetten kostade 3500:- tur o retur öppen biljett och tåget kostade ne hundring. Lätt det billigaste sättet att ta sig ner o hem via flyg o tåg. Det här året blir det dock bil som ÄR det bästa sättet att ta sig ner på.

Syns i Stanton.

Bästa Reseväg / sätt ?
det bästa är väl att åka folkabuss?
nä men fan en annan bra grej e å kolla me lastbilsföretag/åkerier... har 2 polare som åkte gratis (!) ner till anton med en lastbil... kolla det om du vågar...

Eller va en safe typ å flyg ner.. fast d e allt lite mesigt..

Bästa Reseväg / sätt ?
folkabuss is the shit!!! Har en som jag håller på o fixar allt på sen bär det iväg till österrike o dess berg...blir ev till att ta upp liftare på vägen... som det ser ut just nu måste jag bränna ner själv då de andra kommer senare pga värmeresa till asien... nån som vet vad som e bästa alternativet bron eller färja? alltså vad tjänar man i tid o pengar? har ju ingen stress men man måste väl hålla i stålarna så mycket som möjligt...

Over and out/ kriss

Bästa Reseväg / sätt ?
om man tar sig till tågstationen i insbruck..måste man ha bokat tåg eller kan man bara åka till tågstationen och hoppas att det ska gå bra?

Bästa Reseväg / sätt ?
Du kan få Flygbiljett till Zurich för runt 1500kr enkel. Sedan kostar tåg biljetten ca. 400kr till St.anton station.

Bästa Reseväg / sätt ?
Kanske kör jag ner i mellandagarna, hör av dig om det är ungefär då du tänkt åka. Jag stannar i Schweiz så det blir i så fall tåg från Zürich

Bästa Reseväg / sätt ?
asså till flyg till Innsbruck och sen tåg eller buss därifrån.. ABSOLUT smidigaste sättet..

Bästa Reseväg / sätt ?
Om man kör bil är det billigare att åka färja. Du köper ett pass i Helsingborg som gäller för rutten över till helsingor och även rödby- puttgarden färjan och är hyffsat bra rabatt på de:)

Tillbaka
Topp