Bästa ryggan?!!

• Trådstartare Trådstartare NEW
  • Start datum Start datum

NEW

Medlem
Bästa ryggan?!!
Om man söker en rygga med bärsystem för SB, plats för sond/spade och lite annat, en schysst backcountry-rygga med andra ord vad ska man tjacka? /NEW

Bästa ryggan?!!
Da Kines Heli Pro är schysst...inte för liten, inte för stor
bra spadficka på framsidan, särskild behållare för vätskepåse...
det enda är att man får bära skidorna diagonalt...kan vara segt om man ska knata långt..

Bästa ryggan?!!
har aldrig haft da kine själv, men har polare som haft otur med dem. sömmar har gått upp efter bara nån vecka o.s.v.
ortovox göra funktionella ryggor, dessvärre jävligt fula. men det kanske kvittar?

Bästa ryggan?!!
Köp en Da Kine. Jag läser att du ska bära SB, då är den perfekt. Du kan bära den i horizontell position, eller vertical. Skidor däremot är lite värre men det funkar.

Heli Pro kan jag varmt rekomendera, inte speciellt dyr heller, mycket prisvärd. Jag köpte en förra säsongen och har verkligen inte ångrat det. Har varit med på 3 solresor, en vecka på Roskilde (och det är inte många ryggor, människor, hjärnor, som klarar av det) och den har inte gått sönder än.

Många fiffiga fack är där också. Så många så att man inte vet vad hälften ska vara till för, egentligen. Men mycket funktionell, KÖP DEN säger jag.

Bästa ryggan?!!
Det går alltid att bära en SB, men ibland får man ta till lite våld bara. OM inte annat så kan man ha brädan vertikalt mellan ryggen och ryggsäcken.

Tillbaka
Topp