bästa sättet att laga repor och hack i skidorna på

KaILe

Ny medlem
vilket är det bästa sättet att laga hack och repor i skidorna?
har ett par atomic tweak som jag körde på en vass sten i ofpisten med så det blev en lång och djup repa så jag kan se under belägget?

Går att köpa färdiga belagsbitar i olika längder som man sedan smälter in i repor och dylikt. Gjort det på ett par skidor, funkar rätt bra men har en tendens att åka bort efter ett tag.

Lämna in dom på helslipning. Då slipar dom ner hela belaget och slipar stålkanter, så det blir hyperbra.

Annars brukar jag köpa plaststänger som man smälter med strykjärn. Dom är tunnare än dom man eldar.

Eftersom jag har vit undersida, så blir det jävligt fult om man eldar. Blir svart och grått. Så brukar karva lös tunna bitar från plaststängerna och smälta dit med strykjärn.
Sedan tar jag en skalpell och sicklar bort. Vallar några lager. Sicklar. Sen ut och åk :D

bra bra;D....funderat på nått sånt men det borde väl bli bäst när man lämnar in på nått ställe?

testa själv först brukar funka och smälta fast plasten för mig iaf funkar kanon!

Jag va i björnriket i hede för fyra dagarsen och körde på en sten så lämna jag in dom och dom gjorde hela skiten på två timmar. bara för 400 kr

Tillbaka
Topp