Tips på ny skida till allt

jcca

Medlem
Tjena,

Har nu sålt av mina Bent Chetlers efter att ha insett att jag inte åker så djup snö så få ofta längre..

Så är istället ute efter nåt smalare jag kan ta med till de flesta skidresorna. Jag har fortfarande kvar ett par parkskidor men vill slippa släpa på dom för skidresor där park inte är på agendan.

Är då alltså ute efter en skida som funkar både i offpist och pist, men vill gärna att den ska va som bäst när man väl åker offpist.

Tänkte slänga på ett par marker duke också för att kunna tura.

Har tidigare även åkt på ett par Faction 3.Zero som jag gillade men lite för styva kanske. Har också testat Extrem Opinion 108 som jag gillade mycket

Har kollat upp Bent Chetler 100 som verkar spännande
https://www.sport-bittl.com/de/atomic-bent-chetler-100-18-19::115010.html

Samt Salomon Qst 106
https://www.sport-bittl.com/de/salomon-qst-106-17-18::82136.html

Även Faction CT x.0, den som är strax över 100mm i midja, är jag lite intresserad av

Någon som har fler tips jag borde kolla upp eller något att kommentera på de skidor jag nämnt?

Är 180 lång och 70kg tung.

Senast ändrad:

DanielBusekist

Ny medlem
Testa Head Kore 99 och 105. Riktigt grymma skidor, lätta vridstyva och snabba in i sväng även i pisten.

RWD

Aktiv medlem
Opinion 108 Charger (mer lättåkt än namnet antyder-bra bett påminner lite om Animan)
Rossignol Soul 7 hd (mycket lättåkt- lång rocker -välj längsta modellen)
Line Sick DY 104 (bäst i pist av dessa- lite syvare tail och mer skjut ut ur sväng- roligast att carva med av dessa fyra/fem modeller)
Black crows Atris men även Anima (minst lika bra i pist som Atris men bättre offpist) både Atris och Anima är mer offpistorienterade men klarar pist också, dock inte lika roliga som de tre ovan i pisten)

jcca

Medlem
Tack ska kolla upp dom ni skrev!

Kollat på 108 charger, men den känns så... chargig? Speciellt när man kommer från en Bent chetler som är allt annat än chargig

Tottek

Aktiv medlem
Opinion 108!! :D
Men ja annars har du nog nämnt dom andra skidorna jag hade kikat på om jag va du

chrillelille

Aktiv medlem
Ska du ändå få in lite park också så låter väl ändå line sir Francis bacon som bästa alternativet? Om det nu skulle komma upp på agendan...

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp