Bästa sättet att ta sig till Ischgl?

Tompan14

Ny medlem
jaha, snart bär det av och här står man utan resa ner...
Hur tar man sig smidigast möjligt till Ischgl? är det tåg och buss som är enda alternativet?

Att flyga till Innsbruck och ta tåget till landeck och sen buss till Ischgl är det smidigaste
Att flyga till Zurich och ta tåg därifrån till landeck osv är enligt mig det billigaste. Tåg och busstider får du enklast på www.oebb.at, det funkar även med tåg från Munchen och salzburg.

Hoppas du får kul, så ses vi i Ischgl.

Bussene slutter å gå i 19(?) tiden, men du kan ta taxi fra Landeck til Ischgl. Koster vel 200kr eller noe.

Du kan også fly til Salzburg og så ta tog videre derfra. Easy McCheesy.

Vi tog flyg till zürich och därifran tag till Landeck. Taxin fran Landeck kostade 55€ (stor taxi). Hör av dig när du kommer ner till Ischgl. (+46733394806) -John

Är det någon som veta hur mycket tåget zurich -isghl kostar? Finns det billigare biljetter att köpa på nätet i förväg?

när jag åkte från Landeck (som är den tågstation som ligger närmast Ischgl) till Amsterdam va det billigast att köpa biljett 10 dagar innan, har jag för mig. Åkte då med OEBB.

men tåget från zürich till landeck kommer jag inte ihåg hur mkt det kostade. är relativt säker på att det inte kostade med än 400 buck.

som tidigare skrivet, OEBB.at är väl din chans till billigare biljetter, men annars är det bara köpa på tåget, tror inte det skiljer många euro.

EDIT: grammatik

Senast ändrad:
En liten fråga om transport till Ischgl. Det är inte möjligt att ta tåget från köpenhamn direkt till Landeck och sedan buss eller taxi till Ischgl? Låter mycket bekvämare än att ta först flyg, sedan tåg och sist buss/taxi!? Eller det kanske blir onödigt dyrt?

Tack för hjälpen!

Går tåg från Köpehamn till Munchen och sen till Zurich, antar att det tåget stannar i Landeck. Det är billigt också 800sek tror jag jag betalade cirka. oebb.at kan man checka!

Tillbaka
Topp