Bästa sättet att ta sig till Saalbach och Saalbach

CharlieBonanza

Ny medlem
Hej!

Jag ska ner till Saalbach om ca 2 veckor men vet inte vilket som är det bästa sättet att ta sig dit. Vad jag hört är att det ska vara smidigt att flyga till Saltzburg och därefter ta transferbuss, tycker dock det låter ganska dyrt. Någon som har ett billigare förslag?

Ni får gärna även skriva andra bra saker att veta om Saalbach, planerar att göra min första säsong där nämligen.

Peace och tack på förhand

Calle

hej!

om du hittar billigt flyg till salzurg så är det ett bra alternativ själv så flyger jag till munchen då flygbiljetten är mkt billigare. sen är det tåg till zell am see och buss sista biten. samma tåg går från salzburg så du kan använd dig av samma teknik.
andra altenativet är charterbuss från antignen munchen eller salzburg, det kan dock kosta mkt om man har otur.

jag gör själv min tredje vinter i alperna men första i sallabch men har du fler frågor så kan jag kanske hjläpa.
jag har jobbat för sts både som guide och kursledare föresten.

patrik

Tack Patrik!

Då ska jag gå in och kolla lite efter flygbiljetter. Är du i Saalbach nu? Tänkte om du vet nåt om var man kan hitta billigt boende?

Peace!

jag flög till innsbruck och buss...

Innsbruck? Hur mycket kostade det?

Vet någon hur lång tid det tar att ta sig mellan flygplatsen i München (MUC) till Järnvägsstationen (München Hbf)?

kommer inte ihåg pris, var inte speciellt dyrt.. Innsbruck känns ju som de naturligaste valet om man flyger, iom att de ligger närmst !(?)

münchen är nog bättre än innsbruck iom att jag antar att du har direktflyg till münchen... vikket du nog inte har till innsbruck.. dessutom har lufthansa mkt kampanjpriser

tag bokar du pa deutsche bahns hemsida. eller kanske pa österrikiska tagets hemsida öBB

münchen flygplats -> münchen hbf tar cirka 38-43minuter med pendeltag (s-bahn S1 eller S8)

alwaysCrash sa:
kommer inte ihåg pris, var inte speciellt dyrt.. Innsbruck känns ju som de naturligaste valet om man flyger, iom att de ligger närmst !(?)
Är ganska säker på att Salzburg är närmsta flygplatsen?

Du behöver inte boka tågbiljett från Munchen (det brukar inte jag göra iaf) , går att köpa vid tåget. Vet att ryaniar ska börja flyga till kalgenfurt, men är inte helt säker på enklaste sättet att ta sig därifrån till saalbach!
Vi lär väl stöta på varandra när du väl hittar hit!

Är det krångligt att köpa tågbiljetter på flygplatsen i Munchen?
Har bokat flyg dit och ska vidare till Bad Gastein men känns skönt att inte ha nån tågtid att stressa till om det
nu är smidigt att boka på plats!

Det finns en Shuttlebus från MUC till Bad Gastein, med Taxi Gastein. Troligen inte dyrare än tåg + att Du slipper byten.
Till Saalbach kan även Zurich vara ett flygalternativ och då går tåget direkt till Zell utan byten.

1644436049491.png

Bumpar en gammal tråd nu när Covid är typ slut.
Vilket är mest optimalt om man vill från västsverige till Saalbach?
Norweigan verkar flyga till Salzburg, men bara från Oslo....
SAS verkar köra från GOT, men betydligt dyrare....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp