Bästa sättet till billig och bra alpresa

Hej, jag o några polare skulle vilja dra ner till alperna under sportlovet och funderar på vilken typ av resa vi ska välja. Är det någon som har nått tips om prisvärd och bra resa till en bra ort, har kollat på ucpa och sts och där verkar det som att ucpa har ett bra upplägg för ett par tonåringar utan allt för tjock plånbok :) tacksam för svar!

sts åkte vi med förra året till mayrhofen v.14, sjuukt värt!
grymt bra arrangemang och väldigt bra pris! trevliga reseledare men inte så värst mycket ungdomar utan mera familjer.

kan rekomenderas om ni är peppade på att åka mycket skidor!

Har svårt att se att nån av de andra skulle kunna konkurrera med ucpa om man är ung och åker för skidåkningens skull. Med UCPA har du guide i en vecka... Om du åker med nån av de vanliga arrangörerna så får du självklart bättre boende, finare mat men inte i närheten av samma sociala umgänge med övriga på centret (UCPA är ju lite som fritidsgård för folk i 20-40 års åldern) eller skidåkningen. Om du nu ska till alperna så är det ju värt hur mycket som helst att ha en person som varje dag tar dig till den bästa åkningen för dagen istället för att du ska behöva tillbringa hela veckan med att lära dig systemet. Sen om det kommer rejält med snö så vet du inte var du kan åka säkert för lavinrisken heller medan guiden drar dig rakt ut i puder-himlen.

ucpa är grymt om ni vill ha gudie... skidhyra ingår även i priset vilket är bra om man inte redan har utrustning, men suger om man har det...

kolla även in rollinsnow, de är billigare än alla andra resebolag. men de har ingen guide som visar offpist... men helt klart ett bra sätt att komma ner till ett bra pris!

henke_720 sa:
ucpa är grymt om ni vill ha gudie... skidhyra ingår även i priset vilket är bra om man inte redan har utrustning, men suger om man har det...

kolla även in rollinsnow, de är billigare än alla andra resebolag. men de har ingen guide som visar offpist... men helt klart ett bra sätt att komma ner till ett bra pris!
Varför suger det? Är ju bara att ta med sin egen utrustning, jag gjorde det förra året och det var inga problem. Några som jag åkte mer hade bara tagit med sig Skor och bindningar också, som personalen med glädje skruvade fast på hyrbrädorna..

Helldude sa:
henke_720 sa:

Varför suger det? Är ju bara att ta med sin egen utrustning, jag gjorde det förra året och det var inga problem. Några som jag åkte mer hade bara tagit med sig Skor och bindningar också, som personalen med glädje skruvade fast på hyrbrädorna..
Tror han menade att det är lite segt att betala hyra när man har egen utrustning.

Blidee sa:
Helldude sa:
henke_720 sa:

Tror han menade att det är lite segt att betala hyra när man har egen utrustning.
Dessutom så är inte priset speciellt farligt i vilket fall så det gör ju inte så mycket att man inte använder tjänsten. Om du åker med en vanlig researrangör så får du ju betala för reseledartjänsten även om du inte använder den...

det verkar tyvärr som om man måste vara över 18 för att få åka med ucpa :/ vet någon om det gäller för andra arrangörer också?

Ett billigt alternativ är att hitta någon resa som arrangeras av en familj till exempel. Jag åkte med på en sådan resa för 2 år sedan och kom undan jävligt billigt eftersom dessa arrangörer inte har så stort vinstintresse...

Tillbaka
Topp