Bra och billiga skidorter i USA?

gabbyusa

Medlem
Halloj!

I vanliga fall är Alperna mitt självklara skidresemål, men i år råkar jag befinna mig på andra sidan Atlanten i USA. Här är jag lite lost när det kommer till bra skidorter. Jag har förstått att Colorado är ett bra alternativ med torr och fin snö. Jag har även hört att Utah är lika bra som Colorado, fast billigare. Men vilka orter är det som gäller? Min budget är inte jättestor, så gärna något prisvärt. Jag kommer inte heller stanna mer än max två veckor så det behöver inte vara något gigantstort ställe. Trevlig och lättillgänglig offpist är ett plus.

Tacksam för alla tips och idéer! :)

Arapahoe Basin i Colorado är trevligt och (relativt) billigt. Bra med off pist om Montesuma är öppet.
Vail och Beaver Creak och Breckenridge som ligger i samma del är av CO. är bra men dyrt/dyrare.
Utah vet jag inget om.
Men runt Lake Tahoe i Californien har jag varit en del. Där är det generellt billigare. Och finns en del trevliga
ställen. Kirkwood tycker jag om. Och favoriten Sierra at Tahoe. Heavenly valley är ju den stora skidorten runt sjön. det är stort och bra. men lite dyrare.

Är du på östra sidan då kolla in Jay's Peak och smugglers notch i vermont. Duglig fallhöjd men framför allt 10 meter snö per år.

Tillbaka
Topp