Bästa skidåkningen i Oceanien?

zymotix

Ny medlem
Bästa skidåkningen i Oceanien?
Hej, funderar på att åka ner till Australien och New Zeeland till hösten och undrar var man hittar den bästa skidåkningen eftersom jag tänkte åka lite skidor också. Det får gärna vara någon större anläggning så att man kanske kunde få tag på något jobb i byn.
Vore tacksam för tips, gärna av någon som jobbat "där nere"
 
Bästa skidåkningen i Oceanien?
Tjena!
kan varmt rekommendera NZ och australien...underbart. däremot om du vill åka skidor bör du åka ner under sommaren i så fall (våran sommar). för i queenstown (NZ) stänger skidsystemen ungefär i september. lite är ju såklart beroende på snötillgången. men jag var där i september förra året och då var det precis i slutet, och snön var inte sådär bra. jag bodde i queenstown under deras sommar, och det var hur kul som helst. det finns ju så mycket man kan göra hela tiden!! speciellt då om man har pengar, men det kan man ju alltid fixa om man vill jobba. och kommer man i hyfsad god tid innan vinter/sommarsäsongen så kan man alltid hitta jobb. som jag sa, hur kul som helst!!!!!

krams amelie
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp