Bästa skidfilmen?

• Trådstartare Trådstartare E-SundberG
  • Start datum Start datum
E

E-SundberG

Guest
Bästa skidfilmen?
Vilken är den bästa skidfilmen:

Freeradicals.
Anaconda cafe.
Flinga.
Cross.
Joyride(Black Diamond).
Stop Go Stop.
Override
Vast Awards
Respect
In Deep
Contrast
Flakes
Pretty god
Can`t stop
eyes wide open
everyday is a saturday
hands up
refresh

Kom inte på nån mer...

Senast ändrad:
Bästa skidfilmen?
eyes wide open
everyday is a saturday
hands up
refresh

finns ju oxå.. har inte sett dom men dom verkar grymma!

Senast ändrad:
Bästa skidfilmen?
1. MSP - Claim (2008) R.I.P Shane McConkey!
2. MSP - Global Storming (1999)
3. Downfilm - Pure (1995)

Senast ändrad:
Bästa skidfilmen?
Level 1 - Refresh (bästa skidfilmen jag har sett! har iförsig inte sett alla)
Field productions - Eyes wide open
PBP - yeeah Dude
PBP - Reasons

PS. Claim är inte alls bra. Gillade inte alls stilen över den, och nej jag är ingen So far so hood typ. Även Every day is a saturday var inte så bra jag trode den skulle vara.

Senast ändrad:
Bästa skidfilmen?
Teddybear Crisis är den helt klart den bästa, kan inte tröttna på den. Filmning, redigering, musik på topp och framför allt riktigt stora hopp. Dessutom diggar jag de gamla Poor Boyz filmerna innan X samt Level 1s nyare filmer (Shanghai Six och framåt). Dock känns de inte riktigt kompletta men de flesta delar brukar vara riktigt vassa.

Att nämna en MSP-film som bästa nånsin är ju ett skämt, att de fortfarande kör sin jävla ski basejump och har typ hälften av alla hoppklipp i slomo filmade med helikopter är inte okej.

Senast ändrad:
Bästa skidfilmen?
Bästa filmen, någonsin är onekligen Teddybear Crisis!

Bästa filmen i år är onekligen Everyday Is A Saturday.. Mycket bättre i helhet än de andra filmerna...

Bästa skidfilmen?
Jag har alltid tyckt och tycker fortfarande att Not another ski movie är världens skönaste skidfilm.

Alla åkare åker på topp, för att inte tala om Jon Olssons del i den, vilken stil han hade då!

Bästa skidfilmen?
Måste säga:

IDEA och Believe som "vanliga" skidfilmer.

Såg f.ö Blizzard of Aaaahhhhz i dag också. Sjukt bra på gammaldags vis! :)

Dokumentär stil: Steep, Swift Silent Deep!

Är också otroligt stort fan av Hunting Yeti och En route

Bästa skidfilmen?
Bästa filmen är inte gjord ännu... Tycker att Teton och MSP ska gå ihop och göra en bigmountainfilm (i HD-kvalitet) med Seth, Hoji, Amba, Kaj, Henrik, Heim, Hugo Harrisson, Sage och Ian McIntosh (har säker glömt några men)... Jag vill inte se en enda parkscen, inte en enda BC-kicker bara fläskigt puder och håriga linjer från AK, BC och Japan... Får jag sedan bestämma filmmusik så blir det punk, hardcore och någe lugnt och skönt till slowmoscenerna... Denna film skulle avnjutas med polarna och en kall i handen....

Bästa skidfilmen?
LoBoMan sa:
Bästa filmen är inte gjord ännu... Tycker att Teton och MSP ska gå ihop och göra en bigmountainfilm (i HD-kvalitet) med Seth, Hoji, Amba, Kaj, Henrik, Heim, Hugo Harrisson, Sage och Ian McIntosh (har säker glömt några men)... Jag vill inte se en enda parkscen, inte en enda BC-kicker bara fläskigt puder och håriga linjer från AK, BC och Japan... Får jag sedan bestämma filmmusik så blir det punk, hardcore och någe lugnt och skönt till slowmoscenerna... Denna film skulle avnjutas med polarna och en kall i handen....
Mister seen powderwhore by chance?

Bästa skidfilmen?
Eyes wide open var väldigt dålig enligt mig! kanske inte åkningen, men musik, känsla och redigering överhuvud taget. Inte kul att kolla på..

Refresh är sådär, vissa delar är bra. Men allt är inte sådär jättekul att kolla på tycker jag. Men bra musik och känsla på många ställen så den får en andra plats av mig.

Everyday is a saturday är ju riktigt bra där mot slutet.. Men det är för lite bra delar i den & för mycket offpist för att få min röst...

Pretty good är riktigt bra igenom hela filmen! bra musik, kul att kolla på. Kanske inte bästa åkningen av årets filmer men känslan slår åkningen för att en film ska bli bra. Fast i slutet av den så är de ju faktiskt riktigt galen åkning & på många ställen i filmen. Den är även lite annorlunda, inte bara handrails, wallrides och feta hopp, även sjuka rail features mycket bonks o.s.v., så min röst blir pretty good!

Senast ändrad:
Bästa skidfilmen?
Du kan lägga till Turbo, Slamina, Seven sunny days, Claim till listan. :)

länge sedan jag såg dem, men det är en mix av allt iaf. Bra gjort!

Tillbaka
Topp