Bästa skidorna+pjäxor+bindningar för max 5000kr

DaavidA

Ny medlem
Tja!

Jag är en nybörjare, som behöver jibb paket för max 5000kr

Skidor
Bindningar
Pjäxor

Ska börja åka i år så det behöver inte vara det dyraste och bästa heller.

Tack.

Eftersom pjäxor är 100 gånger viktigare än dina skidor:
Lägg hela, eller det mesta av slanten på ett par köttiga pjäxor med formgjutna sulor. Sen hugger du ett par vrålbilliga twintiplagg här på köp och sälj.

Exakt vilka pjäxor som är bra för dig är omöjligt att svara på. Finns bara ett sätt att fixa det, och det är att gå till en bra skidbutik som kan pjäxor.

Jag tycker du ska nog satsa på ett par K2 silencer från förra året, elr nån liknande modell. Men jag tycker personligen att k2 silencer är grymmt sköna skidor, Och tror dom passar alla, från nybörjare till Mer erfarna park åkare, och dom är inte speciellt dyra heller och sen kan du bara lägga till nån tusenlapp och få ett par bindningar som är bra, eftersom du är nybörjare tror jag inte att du behöver ett par "värsting" bindningar som marker jester elr liknande.

Sen Pjäxor kan du nog köpa full tilt hot dogger, heller kanske Förra året salomon Spk pjäxor, finns några såna här på freeride på Köp/sälj

Allt jag har skrivit kanske skulla gå på runt 5000-5500 om du köper det begagnat, men pjäxorna är endå viktigaste som Nojlas skrev här uppe. så du ska nog gå till närmaste Sport Butik och prova dig fram vad gällande Pjäxor och nog kanske formgjutna sulorna är nånting du ska satsa på.

Jens_F sa:
Jag tycker du ska nog satsa på ett par K2 silencer från förra året, elr nån liknande modell. Men jag tycker personligen att k2 silencer är grymmt sköna skidor, Och tror dom passar alla, från nybörjare till Mer erfarna park åkare, och dom är inte speciellt dyra heller och sen kan du bara lägga till nån tusenlapp och få ett par bindningar som är bra, eftersom du är nybörjare tror jag inte att du behöver ett par "värsting" bindningar som marker jester elr liknande.

Sen Pjäxor kan du nog köpa full tilt hot dogger, heller kanske Förra året salomon Spk pjäxor, finns några såna här på freeride på Köp/sälj

Allt jag har skrivit kanske skulla gå på runt 5000-5500 om du köper det begagnat, men pjäxorna är endå viktigaste som Nojlas skrev här uppe. så du ska nog gå till närmaste Sport Butik och prova dig fram vad gällande Pjäxor och nog kanske formgjutna sulorna är nånting du ska satsa på.
Dock säger många att de är för mjuka.. vad tycker du?

David-Antolak sa:
Jens_F sa:

Dock säger många att de är för mjuka.. vad tycker du?
om du e nybörjare så funkar silencer och sen köper du ett par salomon kaid lr full tilt booter! skidorna kostar 2999 med bindningar på stadium och pjäxorna kostar oxå 2999!

K2 silencer är inte mycket att hänga i granen. Bindningen är inte särskilt rejäl, och skidan blir fort för enkel om man vill utvecklas.
Du får mycket bättre skidor för en mindre peng om du köper begagnat.
Skit i om där är repor och de ser förjävliga ut, så länge stålkanten är hel och belagen ser bra ut och du inte behöver ommontera bindningarna är det lugnt.

Finns ganska mycket att välja på i köp&sälj här på FR.
Nu vet jag inget om din storlek, men ett bra utgångsmått, om du är normaltung och normallång, att ta en skida som är i intervallet mellan din kropplängd och kropplängden -10cm. Om det känns långt, tänk på att bakänden är uppböjd på twintips och den biten åker man inte så mycket på...

Skit i alla rekommendationer på pjäxor i den här tråden.
Pjäxor provar man ut i en bra skidbutik. (Inte i en sportbutik där man säljer gångstavar och skateboards). Se till att göra ett par formgjutna sulor också. Kostar en 7-800 spänn men jag garanterar att det är värt det. Du kan flytta över sulorna till nästa par pjäxor också, så länge de är fräscha vill säga... ;)

gå in på sport-conrad.com å kolla på freeski packages of 3 components och kolla på fjolårets modeller som ligger lite längre ner.. enda dumma med det är att du inte kan testa pjäxorna

Jag köpte ett par T-hall med scratch 14 bindningar för 4500 ink frakt och montering från sport-conrad men du vill ju ha pjäxor dessutom, då blir det svårt. men om du fixar 1000 kr till kan du nog hitta nått helt ok där tror ja. dom e billigast på de mästa :)

HA d

schweet sa:
gå in på sport-conrad.com å kolla på freeski packages of 3 components och kolla på fjolårets modeller som ligger lite längre ner.. enda dumma med det är att du inte kan testa pjäxorna
Det övergår mitt förstånd att köpa pjäxor online. I en vanlig sportkedja - ok mot bättre vetande och 1-2 veckors semesteråkning per år. Du får åtminstone någorlunda hjälp och kanske en pjäxa som sitter lite bekvämt.
Ingen seriös åkare kan däremot rättfärdiga ett pjäxköp online. Hur kan det vara värt en tusenlapp att slösa bort alla skiddagar pga ont i fötterna?

Nej - gör som den vise Nojlas skriver. Köp ett par rejäla pjäxor i en seriös bootfitter-butik, satsa sedan på begagnade skidor.

Tillbaka
Topp