Bästa skidort i alperna?

Annvik

Ny medlem
Bästa skidort i alperna?
Hej.
Tänkte kolla vilken som är den bästa skidorten i alperna. Något med långa backar och bra backar inkl offpist.

Bästa skidort i alperna?
Hej!

Jag gillar ju stora sammanhängande områden där man kan åka runt i veckor.

Les trois vallées (Val Thorens/Meribel/Courchevel)
Superski Dolmiti (Canazei/Val Gardena etc)

Bästa skidort i alperna?
Cortina i italien har kanske dom bäst pistade backarna i världen. (sägs det) har då inte provat alla skidorter men dom är absolut fina.

Offpist Så tycker väl jag att La Grave är trevligt.

Kombinerad skidort (offpist) (pist) Chamonix i frankrike. En stor nackdel är dock att man måste åka buss till dom olika liftsystemen. Men annars så tycker jag att den skidorten har i stort sätt det jag önskar mig .

Bästa skidort i alperna?
Lenz sa:
Cortina i italien har kanske dom bäst pistade backarna i världen. (sägs det) har då inte provat alla skidorter men dom är absolut fina.

Offpist Så tycker väl jag att La Grave är trevligt.

Kombinerad skidort (offpist) (pist) Chamonix i frankrike. En stor nackdel är dock att man måste åka buss till dom olika liftsystemen. Men annars så tycker jag att den skidorten har i stort sätt det jag önskar mig .
Hej. Är det mer lätt offpist i La Grave eller mer avancerad?

Bästa skidort i alperna?

Kika på dessa filmerna. I la Grave så tar du liften upp till 3600 meter och tar dig ner bäst du kan. La Grave räknas väl till avancerad offpist men det finns enklare vägar ner ochså. Det som jag gillar är friheten det är ingen resort. Givetvis så rekommenderar jag dig att hyra en bergsguide. Jag åker hit så ofta jag kan och jag gillar hela grejen, finns inte så mycket att göra bara en liten medeltid by. Själv så prioriterar jag åkningen.

Sen kan jag väl ochså tillägga att film nr 2 är vardagen för en extremskidåkare som lever på skidåkning du behöver inte sele, isyxa, riktigt så extremt behöver det inte bli. Hyr du en bergsguide så kommer dom fixa fina åk för ditt kunnande.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp