bästa stället i sverige

johangreven

Ny medlem
bästa stället i sverige
vart i sverige tycker ni att den bästa åkningen finns ska uppåt i landet framåt våren, det var länge sen jag åkte. Det var på den tiden då det inte fanns några timglas skidor.

bästa stället i sverige
Vad hade du tänkt dig för åkning? Åre har ju de fetaste liftsystemet men e du ute efter puder så skulle jag satsa på gränsen eller kittel fjäll

bästa stället i sverige
ok fick lite olika ställen att kolla upp som sagt det var ett tag sen jag stog på ett pars kidor behöver nog några åk innan man kan banka lite puder igen.

bästa stället i sverige
Vallåsen eller Kungsbygget på gränsen mellan Skåne och Halland är bäst! Perfekt att ta någon dag där för att kolla sina inställningar/prylar innan man åker till alperna :D

bästa stället i sverige
* Blåsjön för de har alltid mest snö i sverige, de har även den fjärde högsta fallhöjd på 525m.
* Almåsa för de har den bästa pisten i sverige, och sjukt bra skogsåkning.
* Ansätten för de har mycket snö också. Kanske inte bäst men det är värt att åka dit. Tar man stighudar till toppen så har du hur många linjer som helst i ca. 400fallhöjdmeter.

Åre, bydalen, kittel hemavan går inte av för hackor heller.

bästa stället i sverige
Ha ha ha Vallåsen/Kungsbygget. Tar en halvtimme sen e man förbannad på den danska invasionen och att man redan åkt allt 3ggr om!

Ski or die!

bästa stället i sverige
Skantz sa:
* Blåsjön för de har alltid mest snö i sverige, de har även den fjärde högsta fallhöjd på 525m.
* Almåsa för de har den bästa pisten i sverige, och sjukt bra skogsåkning.
* Ansätten för de har mycket snö också. Kanske inte bäst men det är värt att åka dit. Tar man stighudar till toppen så har du hur många linjer som helst i ca. 400fallhöjdmeter.

Åre, bydalen, kittel hemavan går inte av för hackor heller.
meen seriös?????almåsa e typ sämst och backen i ansätten e väl en 200 meter lång kanske

bästa stället i sverige
Jag tycker du ska köra bollenkollen. xD (För er som inte vet är det två små backar utanför Borås utanför Göteborg) Nej, men du kan ju kolla på skidorterna som finns registrerade här på freeride och kolla vad folk skrivit om parkerna om det är just parker du söker.

bästa stället i sverige
Om du letar efter Äkta vara så är Ramundberget stället. Dock ska dom ta bort sin slogan för dom ska införskaffa någon snökanon :@ :/ :')

bästa stället i sverige
Åre är ett helnice ställe. Men man ska inte åka på påsk för då är det 1 timmas åkning och 4 timmars liftkö typ. Men åre är verkligen fetgrymt. Åre Dream park är verkligen superb, och all annan åkning också.

bästa stället i sverige
skulle nog säga gränsen, det är nog sveriges mest kompletta skidort, dock en del folk i den tiden. kittelfjäll är också bra, men har tillsammans med ramundberget rätt liten fallhöjd(om man utgår ifrån liftarna). hemavan/tärna har jag inte så stor koll på så jag kan inte säga så mkt.
åre är också för smockat med folk den här tiden, och har inte alls samma fjällkänsla som gränsen.

man kan väl kort o gott säga att alla ställen har mkt folk dne här tidne, men det beror på vad man prioriterar, allt runt åkningen, bra pister, bra offpist..m.m.
men gränsen är i princip alltid bra, förutom när det är flatljus...

Tillbaka
Topp