bästa veckorna i alperna?

vad är du ute efter?

det är svårt att säga, men puder= februari. sol och springsnow = april.

Då är de tre veckorna efter säsongens största dump de tre bästa. Säg till mig om du vet när den kommer så jag kan planera in min semester då. Min kristallkula för väderförutsägelser har tyvärr gått i kras så jag måste komma på nåt annat sätt att få reda på hur vädret blir i vinter.

;)

Om du måste bestämma dig nu utan att kunna vänta in hur vädret blir (jag var faktiskt lite allvarlig i min tidigare kommentar) så åker du antingen tre sista veckorna i januari eller tre första veckorna i mars. Februari är Alperna fulla med sportlovs-firare medan januari och mars är förhållandevis lugna.

Jag hade valt 3 första veckorna i mars eftersom då är du i stort sett garanterad en bra snöbas. Januari kan vara grymt bra men det är också lite mer lotteri om snön väljer att falla sent på säsongen.

April om man åker på de orter som har lite højd. Eftersom jag spenderat endel sæsånger i Cham skriver jag detta då det alltid snøar mest dær då. Givetvis mycket nederbørd æven i maj, men då måste man veta vad man håller på med (hålla sig på højd, stor lavinfara efter lunch och annat strul). April ær mitt bett och gærna lite sent eftersom puderhungriga bummare trøttnat då. Man får ha bergen lite før sig sjælv. Lite struligt med påskturismen. Riskerar mycket folk i den helgen. En bonus ær ju att man kan kombinera en fin puder dag med bbq på kvællen. Inte dumt.

I slutændan handlar det om tur. Har læst de andras inlægg och de ær inte så dumma de heller. Lycka till.
Rock On Flatland.

Åk med mig och Jib till österrike/spanien (3veckor) i bil i slutet av januari så får vi väl se.
Eftersom vi är där måste det ju vara bäst då. ;)

Tidigt på säsongen (januari) = torrsnö bra offpist
I Österrike har folket sportlov mitten av februari och i slutet.

Flatland -> i och med detta tillkännagivande har du tilldömts ett evigt straff bestående av bristande skare, flatljus och skarpa stenar. Hädanefter håller man tyst om liknande insiderhemligheter. Förstått???

BigJim -> Ja det är för varmt. Stanna hemma...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp