Bästa wakeboarden efter båt?

Abbo

Ny medlem
Tjenan tjena!

Tänkte kolla lite om man kan få lite tipps till en ny bräda. Har precis köpt en bowrider med 225hk, och nu är det bara brädan som saknas. Jag har åkt en del innan, men dock aldrig lärt mig trixa...
Skit samma, nu vill jag ha en bräda som är skön att carva med samt är bra att hoppa med. Jag har därför funderat på att köpa en bräda med hybrid-rocker så man får gott carv men ändå bra pop. Det viktigaste med brädan är dock att den inte ska vara anpassad för park, då jag aldrig kommer att åka på vare sig hopp eller rails. Så det jag är ute efter är en renodlad bräda för att använda efter båt. Har ni några tipps?? Funkar bra med förra årets modeller med :)

Fråga nummer 2:
Man måste ju ha bindningar till brädan med. Har funderat på opentoe-bindningar för att både jag och brossan ska kunna dela på brädan.

Tack så mycket för hjälpen!

/David

före båt?

typ vilken bräda som helst här
köp nått medel/pro paket å kör på det.
"parkbrädorna" måste också kunna carva och hoppa precis lika bra som andra brädor, så skulle du hamna på en sån skulle du inte märka någon skillnad.
parker får du flytta utomlands om du vill hitta

closed-toe bindningar är till för rails, boxar, features.. så hoppa det

Jag ska också skaffa bräda. Men det är alltså bara kolla efter nån som ser bra ut och köra? (Y) Måste vara mer komplicerat tycker man.

Fördelar med rocker på wakeboard? Nackdelar?

Thomsson sa:
Jag ska också skaffa bräda. Men det är alltså bara kolla efter nån som ser bra ut och köra? (Y) Måste vara mer komplicerat tycker man.

Fördelar med rocker på wakeboard? Nackdelar?
självklart är det mer till det än så.. men inte om du är nybörjare

det viktigaste är ju ändå längden och bindningsstorleken, resten gör inte så stor skillnad om man inte pro :P

Rockern gör stor skillnad. "Continous" rocker (jämn böj) gör brädan snabb o lättåkt. En kraftig 3-stegs rocker, ger mycke pop rakt upp, och är svår kontrollerat. En nästan plat bräda som en kiteboard går inte att åka efter båt med.
En flex/hybrid blir inte bättre att carva med, men dom är grymma på sliders, och hjläpar til i landingen.
Vill du har en bra "carve" bräda skall du ha en "Continous rocker". Tex Liquid force Lyman.

Sen finns där parker i Sverige. Fagersta Cablepark och Arlanda cablepark öppnar båda i juni.

Tillbaka
Topp