Bästa ytorna kring Chamonix

Dave_Spruce

Medlem
Någon som känner till några STORA ytor i närheten, eller i Chamonix? Jag ska ner till Cham i januari för ännu en säsong, och funderar på att ta med min kite och kiteskiia/kitesnowboarda där nere. Altså behövs STORA öppna ytor som helst inte ska vara skyddade mellan berg utan mycket och jämn vind.

Nån som känner till några sånna ytor??

Hur orkar du ens fundera på att trassla med en Kite i Chamonix. Gå och bowla om du av någon anledning tröttnar på alla roliga saker som Chamonix kan erbjuda dig.
Är inte Kite lite bögigt?

Du har uppenbarligen ingen koll din jävla tattare. För det första är det inte att böka med den, den är itne såå jävla stor, för det andra, vad är mest bögigt att bowla eller kite.. Sätta en tia på att du är vindsurfare och gör säsong på Vallåsen din jävla fjolla, då kan vi snacka bögigt

Ja, barnbacken i Le Tour borde funka.. tack för tipset

Det var en roligare ton i trådarna på Freeride i början. Numera skulle väl någon 90-talist känna sig "otrygg" av en tråd som denna.

Om jag får svara på frågan utan att få en utskällning: Kul att du ska till Cham. Suveränt ställe. Jag har inte testat snowkite, men flera av mina vänner gör det så jag har en viss aning om vad det innebär. Jag tror att du har valt en av de bästa ortens för seriös offpiståkning, om du verkligen har koll, så att du både kan utnyttja alla möjligheter och samtidigt komma levande hem, men en av de absolut sämsta när det gäller snowkite. Om du inte har någon aning om hur terrängen ser ut i Chx kan du testa att bildgoogla. I stort sett är alla snösäkra platta ytor består av sprickiga glaciärer, nere i dalen är det sällan snö, plus bebyggelse, snurriga vindar.

43920861.jpg

Tillbaka
Topp