Bataleon Evil Twin

Bataleon Evil Twin
Nice, ska lätt checka de bindningarna. Länken fungerade inte å när jag söker på the allies så hittar varken blue tomato eller hot zone den modellen.

SP brothrhood e ju riktigt clean.

om det är : http://www.blue-tomato.at/ProductDe...86f8a38?selectedNode=VFWkxKHz1GbUEBWgen8Aie-1

som du menade?? Heter den SP brotherhood white? The allies finns inte på bluetomato. Men på boardstore under namnet bataleon allies.

Söker man på google på bataleon allies kommer zebrarandiga upp och så står det ibland women ?

Tror du den, SP brotherhood white är lika bra som cartel då? :) Det står inte 07/08 på den som det gör på SP brothrhood Grenade. Priset är ju tom ganska billigt, är det "för" billigt?

Klockrent att knäcka tre st :D Han får jobba på att knäcka den i år då, man får ju inte fega ;)

Okej om det blir cartelbindningen åker jag till stadium å checkar M isf, blev sugen på de spännena men måste ju säga att jag också tror på SP brotherhood white! (tror de glömde e:et på blue tomato)

Har skrivit både till boardstore och blue tomato, får se vad jag får för svar. Ursäkta stöket i inlägget :S:P

Bataleon Evil Twin
Undra förresten vilken som är lättast av Brotherhood SP eller Burton cartel?
Men bataleon allies är alltså samma bindning som SP brotherhood, bara att konceptet är "lånat"? :P

Bataleon Evil Twin
Frankel, kollade du på bindingen jag skickade till dig?!?! SP Morph 06/07 på blue tomato?!?
Det är ju deras "Top of the line" model som nu går för 1500:- istället för 2600:-!!! dom är billigare än dom vanliga Brotherhood, så det är väl inget svårt val eller? du hittar garanterat inte en bättre bindning för det priset!!! varför ens fundera på årets Brotherhood till regulär pris om du kan få dessa för det priset?!?!?

The Allies finns bara på boardstore va jag vet... det var det länken skulle visa.. men men... förra årets var zebrarandiga o årets är typ svart/lila/orange o tjej modellen är vit...

hahah det lugnt du... :)

förresten om du nu googlar på olika bindningar, är det inte lättast att bara gå in på märkets hemsida?
Bara gå in på SP´s o Bataleons hemsida så hittar du ALLA svar på dina frågor... :P

vilka spännen på Cartelen pratar du om?

Bataleon Evil Twin
Jo där hå¨ller jag nog med dig, en tvilling med den bindningen => yeah for it :)

Fick inte upp den via länken, var därför. Jo så sant :-P

Går man inte på recensioner så pratas det mkt om att just spännigen, tåspännet inte gör attt man behöver spänna sönder foten för att den ska sitta schysst. Eftersom min förra bindning var just tvärtemot så skulle det vara grymt nice, men om du säger att jag borde kköra på Sp morph blire så! :-D

Bataleon Evil Twin
HAHAHA du är rolig du, frankel, som sagt, det är bara att gå in på märkens hemsidor så hittar du alla svar!

Där står det tydligt att både Blue-Tomato och Bataleon samarbetar med SP och bara sätter sina egna designs på deras Brotherhood-bindning... alltså det är ingen hemlighet att vi pratar om samma Brotherhood bindningen, bara med olika märkens design...

men varför ens fundera på Brotherhood om du kan få Morphen för mindre pengar dessutom?

Det skulle ju vara som att fundera på köpa årets Burton Custom för 1900:- fast du kunde få förra årets Cartel för 1500:-!!!

Senast ändrad:
Bataleon Evil Twin
hehe, ja du förstår vad jag menar, har du bestämmt dig nu?

fan,.. hade tänkt kolla på "Futurama - the movie" ikväll men det får väl bli imon.. :P

Bataleon Evil Twin
Man kan dock fråga sig varför de inte uppdaterar deras top of the line modell tills i år om nu den är det `! :PP

Bataleon Evil Twin
Fett svårt att hitta ngt om SP morph faktiskt, men det norska märket är väl inte rikt igt etablerat än kanske :) undrar som sagt dock varför deras "bästa" bindning slutas tillverkas till 07/08...

Bataleon Evil Twin
den finns kvaro uppdaterat!

det är Danny Kass´s Pro model!!!

om det nu inte är anledning nog för att få dig att köpa den då vet jag inget mer....

förra året hade dom både en Morph i svart o en Danny Kass Morph, men i år har dom bara Danny Kass´s model kvar... det räcker väl tycker dom... kan man ju förstå, jag menar namnet Danny Kass är väl ett tillräcklig stort köpargument...
dom flesta köpte säkert bindnigen med danny´s namn på, bara för att det är Danny´s, före den andra, så varför skulle dom ha kvar den? ;)

Bataleon Evil Twin
oh ja, o sen har dom tagit bort namnet "Morph" nu heter den bara "Danny Kass Pro Model" o inte "Danny Kass Morph" längre... så nu tror jag du vet allt du behöver veta... haha det var kul det här :D

Bataleon Evil Twin
Fett! Men nice, känns som jag fått ett avslut på detta nu :) Äntligen, hoppas jag hinner först bara ;)

Aa eller hur!

Hoppas jag blir lika kär som jag känner mig i brädan nu!! Ska testas i väsjöbacken i stockholm/sollentuna några gånger först sen blire på rikigt!

Dags att schlafen! upp kl 6.30 imorn :/ haha!

Bataleon Evil Twin
enligt blue tomato är ML large från 45.5 ? men du har ju 43 right å kör M/L. Du kör väl inte tjejmodellen av allies hoppas jag? :P

Bataleon Evil Twin
hahaha nej du, du kollade nog bara fel, det står lite otydlig där jag vet ett sträck som inte ska vara där men om du kollar noga ser du att M/L börjar på 42 o slutar på 48,... annars kan du också gå in på hemsidan om du inte litar på blue tomato eller mig... jag svär att M/L blir perfekt för dig! jag lovar! annars köper JAG en öl till dig!

Bataleon Evil Twin
haha, feting fett ! men jag beställer när jag kommer hem "imorn" sen skcikar jag bild :)))

men är inte den zebra randiga den du har?

Bataleon Evil Twin
japp jag har den zebra-randiga från förra året i stl. M/L och den är som gjort för boots i stl.43!!!

Trust me!!!

Bataleon Evil Twin
den zebrarandiga är en kill-model... eftersom det är en SP Brotherhood men det vet du ju nu... den vita bataleon Allies från i år är tjejmodellen ja men den är motsvarigheten till SP`s Starr 07/08 som du också hittar på Bluetomato...
så nu har vi gått igenom allt..... eller?

Bataleon Evil Twin
alltså den Zebra-randiga är en SP-Brotherhood med Bataleons design på... dom tillverkas hos SP men Bataleon sätter sin design på, så som Blue-tomato på sina... i år har Bataleon bara utökat sin bindnings sortiment med två till bindningar från SP, som dom designade om, i samarbete med SP...

Bataleon Evil Twin
aa satan alltså, 2 timmars sömn blire inatt haha :)

nice! yes såg fel, såg rätt nu! :D shit kl e halv 5 datorklockan e inte ens kvart över! nu ere kvälle! hörs imorn säkerligen! tjooooooooooooss!

Bataleon Evil Twin
hahaha låter inte som du är med än... hahah tänk så här att bataleon ringer upp SP och undrar om dom kunde börja ett samarbete där dom tar en bindning i SP´s sortiment, i det här fallet Brotherhood, o designar den så som dom vill ha den. då tjänar på partner på det. SP säljer/producerar mera bindningar fast inte med deras egen design utan Bataleons o Bataleon tjänar på det eftersom dom nu också har en bindning att erbjuda sina åkare o konsumenterna... o dom vet att dom kan lite på bindningen eftersom det SP bindnigar... på så sätt tjänar på partner på det... är du med nu? =)

Bataleon Evil Twin
Ska också beställa en ond tvilling:D dock inte förrän den 25:e då jag får min lön:S
efter att ha läst denna tråden tror jag jag kommer trivas med den, vill prova tripple base också.
chill

Bataleon Evil Twin
Som sagt, bataleons triple base tech kommer sätta sina spår i andra brädor, det tror jag verkligen.

Jo jag hoppas det, får den nog nästa vecka! Vad menar du med gesunda svarteld? :)

Bataleon Evil Twin
Sa du inte att du kör i Gesunda ibland? Eller Bjurs kanske? Har föräldrarna i Dalarna, blir säkert lite åkt över julhelgen. Kompisen sviker dock och drar till Chamonix den 28...

Bataleon Evil Twin
Nej bjursås, var förut när morsas bodde där. Nu blire väsjöbacken i stockholm :) Nöta nöta!

Men joina honom !! :) Vi drar till bad gastein i slutet av jan. sen blire åre iaf 1 vecka!

Bataleon Evil Twin
Hehe, skulle in i garaget å hämta en cola. Så kollade jag lite på mina salomon F 22. Hårda som sjutton, men nice! Såg dock till min förvåning att de är 45:or inte 43or som jag utgått från när jag beställde 155 i längd 28.5. Hoppas det är lugnt, recon risern är 24.5 på mitten (waist) och 155an tvillingen är 25.2. Recon RISER är ju dock upphöjd också så vilket gör att man kan ha biggare boots där. Får väl köra assssmkt duckstyle!

Blev så himla förvånad, har 42 i finskor. 8a i ett par bossboots, på Salomon F22orna står det 10.5. Långa å smala fötter suger apa! :)

Aja den är på väg nu iaf, so im excited, men hoppas det passsssar!

Bataleon Evil Twin
frankel sa:
Hehe, skulle in i garaget å hämta en cola. Så kollade jag lite på mina salomon F 22. Hårda som sjutton, men nice! Såg dock till min förvåning att de är 45:or inte 43or som jag utgått från när jag beställde 155 i längd 28.5. Hoppas det är lugnt, recon risern är 24.5 på mitten (waist) och 155an tvillingen är 25.2. Recon RISER är ju dock upphöjd också så vilket gör att man kan ha biggare boots där. Får väl köra assssmkt duckstyle!

Blev så himla förvånad, har 42 i finskor. 8a i ett par bossboots, på Salomon F22orna står det 10.5. Har 44a i sneakers. Långa å smala fötter suger apa! :)

Aja den är på väg nu iaf, so im excited, men hoppas det passsssar!

Bataleon Evil Twin
Lästa på ett engelskt forum att det var lugnt. Såg någon annanstans att om man har 10.5 eller större ska man satsa på en bredare bräda, 25.5 cm eller större.

Får väl byta pjucks annars då, kan inte tänka mig att jag har 45or "egentligen" ;)

Bataleon Evil Twin
Min fot är 26.4 cm lång iaf så borde ju kunna ha mindre. 2.1 cm tyg, 1,1 cm fram å bak låter lite mkt. :P

Senast ändrad:
Bataleon Evil Twin
efter att ha läst hela den här tråden här är borde man ju nästan dra ihop en "Evil Twin day" nångång så att alla tvillingar kan åka ihop =)

Tillbaka
Topp