Fett nice man! Men varför två tvillingar?
Idag gjorde jag iaf första dagen med min tvilling i väsjöbacken i stockholm. Inte mkt till väder, 2 grader plus å duggregn och som ni säkert vet, är inte pisten den optimala för att skriva en recension av en bräda men jag kör:
jag stod intill liften och kollade ned på brädan "shit vad kort den är", 155 cm, sen log jag för mig själv och åkte upp i liften. Uppmärksammade att det endast var skidåkare i backen å i liften. Lite fummlig var jag då jag inte åkt på två år pga utlandsresa förra året. Men allt gick bra, knäppte bindningarna och gled nedför backen. Allt verkade reko. Prövade att hoppa runt till switch å swissssch sa det så stod man å åkte switch med nästintill samma känsla som jag åker vanligt (regular åker jag) :D
Nästa åk prövade jag att kräma på lite och visst det gick väl det med, även fast min förra 161 cm långa bräda måste va snabbare. Jag känner inte av att man kan åka rakt nedåt, men den tripple base tech underlättar definitivt när man småtrixar lite! Jag prövade småraila lite och det var en skön känsla. Tog det lite lugnt, den är inte nedslipad än. Testade lite butters och 180 i farten känns kanon!

Försökte mig på lite manual, då jag föll - hela tiden pga att jag tippade över. Jag fortsatte eftermiddagen med vanlig åkning, mest switch för det är den verkligen gjord för.
I slutet av dagen så prövade jag å hoppa på det så kallade "big-jumpet" i väsjöbacken. Hoppet är ett riktigt skithopp måste jag säga, kicker sög, landningen för tvär, skulle man bränna på lite sitter man fastklistrad i nätet som markerar vart kön till liften går eftersom man helt enkelt inte hinner stanna i tid. Men, snöunderlaget är inte det bästa så vi får se hur det blir med det hoppet om någon månad om vi nu får någon vinter this season.. Själva landningarna kändes dock stabila även fast hoppet var urgrömt i mitten :P
Jag måste nog säga med erfarenheten de små backarna i väsjöbacken gav mig, att jag tycker att evil twinnen är för mjuk. MEN! Jag är van vid en 161 cm lång "allroundbräda/hård som tusan" så att jämföra direkt så är oschysst - jag måste ge henne lite mer tid. Jag tror dock absolut att jag väljer k2an för puderåkningen och att eviltwinnen hör hemma i parken är inget snack. Hittar man balanspunkten så går det nog att leka på bra på rails å dylikt
Jag vet inte om en riot hade varit av mer värde pga att den e hårdare för mig. Sitter å tänker lite på den nu såklart

Men 155 cm när man är van vid 161 e en enorm skillnad - allt e en enorm skillnad med den här nya vackra saken :P En 159 hade kanske också gjort skillnad. Körde 59 cm i stance (har tidigare kört mindre), tänkte öka det till nästa åkdag å känna på balansen då!
MEN SOM SAGT borde nog inte skriva mer förvirrande text nu då jag lätt tror jag kommer ha kul på min nya planka. Annars blire väl till att byta mot en riot så småningom då. Jag tror dock inte alls det ska bli så stora problem å sätta 720 i år med tvillingen!
Snart blire alperna å då kommer jag såklart pressa henne till max, så då skriver jag mer!
tjohejjjj så länge