Bataleon Evil Twin

Bataleon Evil Twin
Aldrig varit mer nöjd än vad jag är med min Bataleon Evil Twin. Full kontroll vid alla typer av åkning, räddar en från jobbiga kantskär och har grym pop.

Bataleon Evil Twin
Jag har hört så mkt bra om evil twin så jag funderar på att skaffa en snarast men vet inte om jag ska köpa 51 lr 55, jag är 176 cm lång och väger ca 69kg, kör mycket park men även lite i pisten. Tacksam för svar:)

Bataleon Evil Twin

@isak:
evil:en är ju inte riktigt optimalt om du skall köra pist.
kolla in bredden pa 159an och tänk om det är passande för dig, 159an är bredare än 155an.

Bataleon Evil Twin
näe men jag kör ju inte så mycket pist, är mest i parken. Är det mycket skillnad att börja köra på tpt, har aldrig kört på det innan så det skulle vara tråkigt om det blir sån skillnad så man måste lära sig åka på nytt.

Bataleon Evil Twin
Pelle, du kan köra på både 55an och 51an, välj bara 51 om du gillar lite kortare smidigare eller 55 om du vill ha mer stabilitet..

Bataleon Evil Twin
Evil twin 2010 (dom 3 till höger):
l_4985721199a8488facbe8bb4f29bea77.jpg

Bataleon Evil Twin
tja,

sry om ja snor tråden här :P

har åkt bräda i 4 säsonger

jag är 195 cm lång och väger 80 - 85 kg . ja har just nu en 155 stuf bräda från team sportia(skitdålig) brädan är åxå ganska smal så mina 47:or till fötter sticker ut en bit och tar i när ja carvar riktigt lågt. brädan är åxå jävligt styv så den e inte så mysig att göra ollies/manuals med om man säger så
va tror ni om en ond tvilling typ 164 cm om det finns. och vilka breddar finns den i ?

lr ska ja kanske ha en styvare bräda då jag inte railar och hoppar så fasligt jävla mycket.

Senast ändrad:
Bataleon Evil Twin
Sorry, tvillingen finns bara upp till 159, om dom inte ändrar nåt till nästa år. Tvillingen är förövrigt den bästa brädan jag kört på och kan inte längre tänka mig en bräda utan tbt. Ska lätt köpa en nästa år igen!

Bataleon Evil Twin
RCroy sa:
Sorry, tvillingen finns bara upp till 159, om dom inte ändrar nåt till nästa år. Tvillingen är förövrigt den bästa brädan jag kört på och kan inte längre tänka mig en bräda utan tbt. Ska lätt köpa en nästa år igen!
men asså längden e inget problem :P jag tycker min 155 bräda e skön PÅ LÄNGDEN men den e för smal och för styv. va e det för bredd och flex på dom till o börja me ;P

Bataleon Evil Twin
jojolea sa:
RCroy sa:
men asså längden e inget problem :P jag tycker min 155 bräda e skön PÅ LÄNGDEN men den e för smal och för styv. va e det för bredd och flex på dom till o börja me ;P
http://www.bataleon.com/en/boards#specs
ta en styvare. riot eller goliath.

Bataleon Evil Twin
va ska man ha för längd på tvillingen om man har sån osynkad kropp där man är närmare 190 och väger runt 65?
känns som att 155 kanske är bäst, men eftersom jag är så lång så är jag tveksam.

är inte den snabbaste i backen, och park/pist är väl de som prioriteras

Bataleon Evil Twin
Jag skulle utan tvekan kört på 159an. Du vill inte stå med så tight stance som du tvingas göra på 55an och även om du inte väger speciellt mycket är tvillingen ingen styving direkt. Dessutom behöver du ändå en styvare bräda med dina 190cm än vad någon med motsvarande vikt fast på 175cm skulle behöva pga hävarmseffekten, vridmomentet eller va man nu vill kalla det som din längd ger upphov till när du pressar boxar, eller landar hopp.

Dessutom ser det oerhört löjligt ut när någon på 1,90 shreddar runt på en 155 bräda in my opinion. 159 känns nästan för kort det också men är väl det längsta som finns på parkbrädor, oavsett märke.

Är själv 191 och körde en 159 twin förra året, blir en 159 riot i år.

Ha det spade!

Bataleon Evil Twin
RickardmedlemCroy sa:
Jag skulle utan tvekan kört på 159an. Du vill inte stå med så tight stance som du tvingas göra på 55an och även om du inte väger speciellt mycket är tvillingen ingen styving direkt. Dessutom behöver du ändå en styvare bräda med dina 190cm än vad någon med motsvarande vikt fast på 175cm skulle behöva pga hävarmseffekten, vridmomentet eller va man nu vill kalla det som din längd ger upphov till när du pressar boxar, eller landar hopp.
tack för hjälpen !

men med styvare bräda menar du alltså samma bräda fast 159?

Bataleon Evil Twin
Ja precis, en evil twin 159 är ju något styvare än en evil twin 155. Men jag skulle nog säg att skillnaden är försumbar. Sjukt skön bräda hursomhelst och jag tror inte att du kommer bli missnöjd med en 159a!

Bataleon Evil Twin
lugnt! hur vet jag vilken färg som är till just 159, eftersom den visar olika färger på dom olika sidorna(junkyard och boardstore), även om brädan är densamma dvs 159?
på junkan är den blå på undersidan och på bstore är den svart. på bataleons hemsida är alla svarta varesig det är 159 eller 155 osv..

Bataleon Evil Twin
hmm.. knepigt, det blir lite som ett lotteri! :D Brädans egenskaper sitter ju trots allt inte i färgen så jag hade beställt och önskat att jag fick den färgen jag ville ha. Vill verkligen verkligen va säker på vilken färg man får så mailar man och frågar, eller varför inte lyfta luren och ringa till junkyard elelr boardstore och fråga :)

Bataleon Evil Twin
haha så noga är det inte.. men de va bara en grej jag kom att tänka på när jag va inne och kolla priser ;D

tack för all hjälp! blir nog denna planka !

Tillbaka
Topp