Bataleon snowboards

Dingud

Ny medlem
Bataleon snowboards
Detta är en superbräda men kommer inte ut på "riktig" försäljning förren nästa år. De kommer med ett patent som kommer slå som timglasen! Brädan blir snabbare, skönare, säkrare, mindre hugg i landningar, bättre puderåkning, skönare åkning helt enkelt! Jag är helnöjd med min David&Goliat! Kolla upp denna bräda på www.bataleonsnowboars.com eller nåt sånt, helsjysst!

Bataleon snowboards
Har sett såna... Verkar lite mystiska. Basen är alltså lite skålad, som en båt ungefär. Hur detta ska förbättra prestandan i puder har jag svårt att förstå. Borde ju göra så att brädan snarare sjunker ner istället för att flyta upp? Eller är jag helt ute och cyklar?

Bataleon snowboards
Jepp, det är du! Tänk att du drar en kniv genom smör! Det blir ju kanter som skär ner och skapar onödig friktion men om man istället drar en sked glider det, med bara den friktionen som är under! Jag vet inte om det är en bra förklaring men jag vet att det funkar och själv nöjer jag mig med förklaringen att det är magiskt!

Bataleon snowboards
Verkar knepigt det där... Om nån har provåkt en sån där får dom ju gärna berätta hur dom känns!

Bataleon snowboards
Det är ju inte alltid smöråkning.. och har jag en bräda vill nog inte jag flotta ner den.. bättre exempel tack!;

Bataleon snowboards
Låter instressant faktiskt, får nog ta o prova en sådan någon dag i vinter, är lite fundersam (förutom hur de känns att åka) på hur jobbig slipning och vallningen kommer vara.

Bataleon snowboards
Jaa, vallningen är en sak inte så stor skillnad man kan få till det ganska bra på egen hand värre är slipningen men man får med en beskrivning på engelska hur man ska gå till väga som du ska ge den som slipar din bräda eller om du gör det själv!

Bataleon snowboards
Skrev detta på annat ställe igår, men platsar här:

OK, nu har jag gjort fyra dagar på min Evil Twin, kom just hem från Hemsedal. Brädan funkar fint. På is är den klart bättre än vanliga brädor, nosarna hugger/släpper inte på samma sätt man är van vid, utan greppet är mer kontinuerligt och lättanvänt, så man kan kantställa mer. Min korta 151 carvar finfint :-)

Har inte hoppat med den än – parken är inte klar i Hemsedal. Vanliga 180 i pist funkar bra, precis som butters om man är lite försiktig med Kraften – mina tidigare brädor har varit hårdare, så tar man i som man är van flexar nosarna så man åker på röven.

Och de uppdragna kanterna gör att man kan vara mer sloppy i all slags åkning, eller testa nya saker utan att vara lika rädd för kanthugg.

Totalt sett finfin bräda som man kan slappna av på.

Tillbaka
Topp