Battery bac pac vs. extra originalbatteri till Gopro 3

Abelin

Ny medlem
Hej! Har precis köpt en Gopro Hero 3 black edition. Funderar nu på om det är bättre att köpa ett extra batteri så att jag har två att byta emellan eller om det är smartare att köpa ett battery bac pac som jag fäster på baksidan och som förlänger batteritiden nästan 2 ggr. Finns det några för- eller nackdelar?

Bara det uppenbara skulle jag säga - skönt att slippa byta batteri om det inte är solskensväder, men drygt med extra vikt i kameran och dyrt med backpacken. Jag kör bara extrabatteri till tvåan, tycker det fungerar bra. Med one button mode är det oftast inte överdrivet ofta jag behövt byta ändå.

Jag kör med extra batterier till mina gopro kameror. Köpte något kit på eBay som har mer kräm i sig och batterierna i sig är ju inte stora i sig. Skönt när man kan ladda dom i både bilen samt väggladdare också.

Jag säger; köp extra batterier. Wasabi "något" köpte jag som kostade typ 130:- (med frakt) för 2 batterier, väggladdare med grej som du kan ladda även via 12v.

heurlin sa:
Jag kör med extra batterier till mina gopro kameror. Köpte något kit på eBay som har mer kräm i sig och batterierna i sig är ju inte stora i sig. Skönt när man kan ladda dom i både bilen samt väggladdare också.

Jag säger; köp extra batterier. Wasabi "något" köpte jag som kostade typ 130:- (med frakt) för 2 batterier, väggladdare med grej som du kan ladda även via 12v.
Fungerar icke original batteri du köpte lika bra som original? Jag köpte på e-bay och tycker att mina kan strula. Ibland kommer kameran inte i gång trots att batteri är ful laddat. Så jag rekommenderar original!

løse ekstra batterier er tingen, batpac`en kan fort strula så man ikke får brukt kamera uten og ta ut hoved batteriet ...

Anatoli sa:
heurlin sa:

Fungerar icke original batteri du köpte lika bra som original? Jag köpte på e-bay och tycker att mina kan strula. Ibland kommer kameran inte i gång trots att batteri är ful laddat. Så jag rekommenderar original!
Fan jag skrev skit. Jag menar Fungerar batteri du köpte lika bra som original?

Först och främst. Uppdatera FIRMWARE på eländet. Köpte en Hero black och drog glad i hågen iväg till Svalbard för att topptura och filma lite. Skiten la av efter prick 2 minuter och ville ha nytt batteri. Efter laddning samma visa. Likadant på reservbatteri. Hemma igen så uppdaterade jag eländet och då fungerade den som den ska med samma batterier. (nej, 100 MB över satellittelefon för uppdatering på plats var inte aktuellt). Tycker att en såpass dyr produkt borde fungera direkt ur lådan från butik.

Jag kör för övrigt med 3 extrabatterier och självklart EJ original. Bättre att ha två batterier med bättre prestanda för samma pengar som ett original.

Senast ändrad:
snorkel sa:
Först och främst. Uppdatera FIRMWARE på eländet. Köpte en Hero black och drog glad i hågen iväg till Svalbard för att topptura och filma lite. Skiten la av efter prick 2 minuter och ville ha nytt batteri. Efter laddning samma visa. Likadant på reservbatteri. Hemma igen så uppdaterade jag eländet och då fungerade den som den ska med samma batterier. (nej, 100 MB över satellittelefon för uppdatering på plats var inte aktuellt). Tycker att en såpass dyr produkt borde fungera direkt ur lådan från butik.

Jag kör för övrigt med 3 extrabatterier och självklart EJ original. Bättre att ha två batterier med bättre prestanda för samma pengar som ett original.
För mig har det ingenting med uppdatering att göra. Jag hade uppdaterat med jämna mellanrum innan 4-an kom på marknaden. Jag hörde rykte att nar nytt model av telefoner kommer ut så görs uppdateringarna för gamla som sänker prestanda att man blir tvungen att gå över till nyare modell. Jag vet inte om det är sant men det är många som påstår att de märker sånt.
Angående icke originala batteri:
Står det 1600 mAh betyder inte att det är så. Jag köpte såna på e-bay och testade. De presterade lite sämre än originala och jag hade problem med att sätta kamera i gång. Har du klockat din batteri? Kan du påstå att kameran är längre tid i gång med den än med original? Jag vill gärna veta vad du har för batteri om de är bättre än original i TEST och inte på pappret!
MVH/Anatoli

Mina ej originalbatterier heter DSTE 1300mAh tillverkade i Kina. Originalbatteriet 1050 mAh är även det tillverkat i Kina. Har inte mätt exakt men upplever inte att originalbatteriet skulle vara bättre. Temperatur spelar stor roll, -20 ger kort batteritid :-)

Har köpt massor med småbatterier till andra prylar och de angivna mAh värden stämmer nästan aldrig så där kan jag hålla med. Dyrare batterier har oftast jämnare kvalité men med undantag för vissa exemplar är de billiga ofta minst lika bra som original. Undantaget är väl skruvdragare och andra batteridrivna handverktyg, där är det stor skillnad på 3500 kr och 1000 kr verktyg.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp