BC 12/13, men var?

KungBore

Ny medlem
BC 12/13, men var?
Hej!

Vi är ett gäng om fyra pojkar på mellan 26 och 28 år som smider planer om att befinna oss på någon plats i BC 12/13. De som känns aktuella är följande: Rogers Pass, Jasper, Kicking Horse och Revelstoke med omnejd. Vad anser ni vore det bästa för att få så magnifik åkning som möjligt, skog som big mountain? Vart är det lättast och billigast att få boende och hur går vi tillväga för att finna det? Hjälp oss gärna lite på traven.

BC 12/13, men var?
Och naturligtvis en undran om någon skulle vara intresserad av att ta rygg och hänga på om man får tag på något lite större hus att hyra?

BC 12/13, men var?
Jag plus flickvän har siktet mot Revelstoke nästa vinter (fortfarande öppen för förslag angående ort :-). Vill som ni, hitta "så magnifik åkning som möjligt, skog som big mountain". Vore nice att dela boende med fler, då har man alltid folk att köra med på berget. Planerar inte att jobba nått :-).

BC 12/13, men var?
Kör på Revy eller Golden, båda ligger inom bra avstånd till Rogers. Kicking har mer bowls och har bra slackcountry. Revy är väldigt mycket skogsåkning men finns även sköna bowls om man hike:ar/skinnar. Revy har väl blivit rätt mycket mer populärt iår, ungefär 4-5 gånger så mkt svenskar här jämfört med förra säsongen. Har hört från polare att det inte är så i Golden.
Lättast att greja boende är att hänga på the stokelist för Revy ex. craigslist för Golden. Har grejat det på plats varje gång.

BC 12/13, men var?
Nu börjar planerna anta formen av någon form av roadtrip. Vi tänker försöka lägga rabarber på någon typ av mobilt hem, en husbil eller bil och tält, i Calgary och sen bara befinna oss där förhållandena är bäst. Som jag förstår är det ju inga avstånd att orda om i de där trakterna.

BC 12/13, men var?
tjaba, har också tänkt åka till bc men har inte någon konkret plan än. det där låter som en fin idé tycker jag, lycka till för fan! är ganska sugen på området runt golden!

BC 12/13, men var?
Jo, det verkar grymt! Riktigt sugen på Kicking Horse. Men högst upp på dreggelskalan ligger nog ändå Rogers Pass.

BC 12/13, men var?
KungBore sa:
Nu börjar planerna anta formen av någon form av roadtrip. Vi tänker försöka lägga rabarber på någon typ av mobilt hem, en husbil eller bil och tält, i Calgary och sen bara befinna oss där förhållandena är bäst. Som jag förstår är det ju inga avstånd att orda om i de där trakterna.
Låter jobbigt KROFT! Vi är 2-4 (lite osäkert än) som börjat spåna på liknande trip. Vore kul med ett skönt BC-gäng!
Hur länge planerar ni på att vara borta?

/Adam

Tillbaka
Topp