Bca alpine trekker

• Trådstartare Trådstartare WilleUH
  • Start datum Start datum
W

WilleUH

Guest
Bca alpine trekker
Hej.
Har någon några erfarenheter av Bca alpine trekker?
Jag förstår att dom väger en del men jag hade inte tänkt att gå flerdagarsturer utan turer vid t.ex snasarhögarna.
Vore tacksam för svar.

Bca alpine trekker
Såg att Swedish posse i nya filmen 4:th street så är de en sväng på korsika. där så trampar hela posse gänget uppför med bca alpine trekker under sulorna.. visserligen ingen jätte hik men dock en bit för att komma åt bra åk.. så nog kan alpine trekker duga till. fast givetvis inte för längre turer eller dyl. men för en puderjagare som vill klättra upp en bit för att leta orörda repor så verkar det funka bra..

Såg inte allt för betungande ut för dom heller.. visserligen har väl käre Sverre ben som betongpelare och ork så det räcker.. men även vi vanliga dödliga kan nog flåsa sig uppför.. och övning ger färdighet (benmuskler och mjölksyretålighet).. för min egen del så lutar d mest åt alpine trekker. dels för att slippa köpa ett par skidor enbart för tur och så verkar d ju ändå vara en vettig kompromiss för en som helst åker neråt, men kan tänka sig kämpa lite för det oxo.

Bca alpine trekker
Om Du köper diamir freeride så behöver Du inte ha ett par skidor enbart för tur. Fungerar suveränt som vanliga skidor/bindningar så länge Du mest åker utanför pisten. I hård pist är det dock ganska stor skillnad mot vanliga bindningar, speciellt om du åke på fetingar... Hade secura fix tidigare, men använder de aldrig sedan jag skaffat mina diamir.... Håller bra för hopp upp till minst fem meter utan att tjuvutlösa för mig som väger ca 90 kg.
H

Tillbaka
Topp