Beast-bygel

Almen1

Aktiv medlem
Beast-bygel
Jag har ett par Down vilka jag skall sätta en bindning på ..
Velar mellan Jester, Warden, Baron, -eller... ett par Dynafit Beast 14 (billiga i dagsläget)
Helst skulle jag välja Beasten. Jag tycker att det känns bra att kunna tura om än kort ( att ha en gå-bindning), men att Baronen tar bort en viss del av känslan i skidan. Frågan är om bygeln till ett par Beast är kompatibel med Baron, Warden eller par andra lättare Dynafitbindningar..? Inser att jag inte kommer att kunna skruva i och ur bågen än max 5-10ggr, -sedan är plasten "slut" i gängorna i pjäxan.

Beast-bygel
Med baron och warden fungerar inte pjäxor med beast-bygel. Inte heller med kingpin eller tecton. Men med bindningar som har traditionella tech-häldelar ska det inte vara några konstigheter.

Beast-bygel

@Alfakrull
Tack! bra att veta! Det vore ok...
Har ett par skidpar med Radical ft vilka jag vill använda Pjäxorna (Dynafit One PX) till, men kan tänka mig att kompromissa bort Baron och Warden. Till light-light kör jag ett par andra pjäxor.
Har kraschat bort 2 par Dynafit bindningar, -så Beast 14 kanske kan hålla;)

Beast-bygel
Jag har åkt en hel del med mina Look Pivot bindningar med mina pjäxor med Beast-bygel på, och de har löst ut som de ska. Kan, kan man ju, men det är ju helt klart en liten risk.

Jag funderar på att modda mina byglar så de passar bättre med vanliga bindningar.

Tillbaka
Topp