Begagnade barnpjäxor, vad betyder storlekarna?

Letar efter begagnade pjäxor till barnen. Har hittat pjäxor där det står ex. 20-21,5. Vad betyder det? Jag är ute efter 20,5 men vill inte ha större för då blir dom för stora. Någon som kan förklara?

Sorry, läste lite fort. Väldigt märkligt att ge ett intervall. Har du en länk?
Nej tyvärr, det är på marketplace men hittade en bild som visar det jag menar. Pjäxan på bilden har strl 17-18,5

Bilagor

• AE5E7178-5C59-4146-A6E4-D66D8E16BDD5.png
    AE5E7178-5C59-4146-A6E4-D66D8E16BDD5.png
    383.1 KB · Besök: 144
Ja ett skal "omfattar" flera storlekar med olika innerskor beroende på storlek, men oavsett märkligt att endast skriva ut ett intervall i en annons

Ja ett skal "omfattar" flera storlekar med olika innerskor beroende på storlek, men oavsett märkligt att endast skriva ut ett intervall i en annons
Ok, så om det står 20-21,5 så borde skalet vara 21,5 eller?! Och sedan kan innerskon vara något där emellan? Har ett par pjäxor hemma som jag har för mig att det står 18-19,5 under pjäxan men den är märkt som strl 18,5.

Ok, så om det står 20-21,5 så borde skalet vara 21,5 eller?! Och sedan kan innerskon vara något där emellan? Har ett par pjäxor hemma som jag har för mig att det står 18-19,5 under pjäxan men den är märkt som strl 18,5.
Ja ett skal innehåller normalt två storlekar, t ex 18 och 18,5. Alltså samma skal men olika innerskor som ger olika storlek för foten. I min värld är det därför felaktigt att ange detta intervall då det inte går att veta exakt vilken storlek innerskon har.
Köp någonstans där de anger EN storlek, eller få svar innan köp.

Barnpjäxor anges oftast i intervallstorlekar där den högsta siffran är max fotlängd. Jag har aldrig stött på olika innerskor i butikerna när vi köpt barnpjäxor utan det har någon gång följt med upp till tre innersulor som det är tänkt att plocka ut allteftersom att foten växer, men oftast så har det inte följt med sulor.

Barnpjäxor anges oftast i intervallstorlekar där den högsta siffran är max fotlängd. Jag har aldrig stött på olika innerskor i butikerna när vi köpt barnpjäxor utan det har någon gång följt med upp till tre innersulor som det är tänkt att plocka ut allteftersom att foten växer, men oftast så har det inte följt med sulor.
Ok, men jag har ett par pjäxor hemma som det står 18-19,5 under pjäxan (det upptäckte jag efter att jag köpt pjäxan), men den är märkt som 18,5. Sonen fot är 17,5 så jag tänkte att 1cm större skulle funka. Men då är alltså pjäxan 2cm större än sonen fot?

På flera barnpjäxor kan man vända plastplattan i botten för att få två storlekar i en pjäxa.

Du har kanske rätt men när jag köpte pjäxor senast kollade vi på två olika storlekar där skalet hade samma storlek men olika stora innerskor beroende på storlek. Jag menar alltså inte att butiken först tar fram ett skal och sedan väljer bland olika innerskor, utan precis som det är för vuxen.pjäxor

Tillbaka
Topp