Begagnade skidor

offpistz

Ny medlem
Begagnade skidor
Tjena!

Tänkte kolla vad folket har för erfarenhet av att köpa begagnade skidor i butik nere på skidorter. Brukar det vara OK priser? Jag hade bara velat ha ett par skidor som man inte behöver vara så rädd om och som inte kostar mig alltför mycket. Ska väl funka i pist osv. Någon som köpt i butik och kan dela med sig av sin erfarenhet?

Alternativt någon som kan tipsa om något här på forumet? Ska vara ok i pist och gärna lite lekfulla samt komma med bindningar.

Senast ändrad:
Begagnade skidor
Har du tur kan du fynda! Större kedjor säljer vidare sina skidor till Ungern, Slovakien, Slovenien i stora partier oftast uthyrningsskidor detta görs i slutet på säsongen. Mindre butiker säljer mycket vid säsongsstart till säsongare. Bästa tipset är att antingen besöka en lokal skidbutik och fråga eller ringa. :)

Begagnade skidor
sebastianpalmgren sa:
Har du tur kan du fynda! Större kedjor säljer vidare sina skidor till Ungern, Slovakien, Slovenien i stora partier oftast uthyrningsskidor detta görs i slutet på säsongen. Mindre butiker säljer mycket vid säsongsstart till säsongare. Bästa tipset är att antingen besöka en lokal skidbutik och fråga eller ringa. :)
Snyggt, har ett par schyssta skidor med ner men det är puderlagg. Tänkte mer ha ett par slitstarka lagg till att använda när snön tryter och man känner att man vill vara lite oaktsam!

För övrigt Österrike som jag ska till.

Senast ändrad:
Begagnade skidor
offpistz sa:
sebastianpalmgren sa:
Snyggt, har ett par schyssta skidor med ner men det är puderlagg. Tänkte mer ha ett par slitstarka lagg till att använda när snön tryter och man känner att man vill vara lite oaktsam!

Inte köpa med nåt begagnat hemifrån då? Misstänker att det som kan köpas där nere är bra mycket mer välanvänt för samma peng. Risken finns ju att man slipat ner både belag och kant väldigt mkt på skidor som gått på hyra en hel säsong

Begagnade skidor
Pillard sa:
offpistz sa:
sebastianpalmgren sa:

Inte köpa med nåt begagnat hemifrån då? Misstänker att det som kan köpas där nere är bra mycket mer välanvänt för samma peng. Risken finns ju att man slipat ner både belag och kant väldigt mkt på skidor som gått på hyra en hel säsong
Instämmer, har kontakt med en kille som åker ner samtidigt som mig ungefär så lutar åt att jag tar dom skidorna.

Tillbaka
Topp