behöver er hjälp!

tupilar

Ny medlem
behöver er hjälp!
Hej alla på freeride.

Efter att ha tagit del av alla andra kloka synpunkter ni har haft behöver jag nu er hjälp med val av skidor. Jag åkte ganska mycket skidor när jag var yngre, men bytte till bräda för tio år sedan. Nu har jag insett att det är roligare med skidor, men nu vet jag ju inte längre vad jag bör ha för utrustning.

Jag vill ha ett par skidor som jag kan ha i pisten, lössnön och hoppa med. Jag är inte en reodlad jibber, heller ingen cavingfreak men heller inte först ut i opistade baksidor på bergen.
Ganska svårt va? Till detta bör tilläggas att jag, likt alla andra förmodligen, har svårt att köpa ett par skidor som är skitfula. Vet att det är töntigt, men sån är jag. Jag är också 180 cm lång och 70 kilo lätt.

Nu blev det långt, hoppas ni orkat läsa och kan ge mig ett tips! Jag bor i Stockholm och om någon känner till några skidtestardagar i förortsfjällen (typ kungsberget) så vore jag tacksam över den informationen.

Tackar ödmjukast för er hjälp!
Tobbe.

behöver er hjälp!
Det låter som att du skulle kolla lite på ett par Salomon Scream eller Head Monster. Bra allround skidor båda två .. Har själv Salomon Scream 10 Hot som jag är mycket nöjd med ... Dessutom är de skitsnygga ;)

Tillbaka
Topp