Behöver extrem hjälp! :)

Jovve

Ny medlem
Jag har läst och läst och läst och fortfarande har jag problem med att välja bräda.
Längd = 180cm
Vikt = 77kg
Fot längd = 27.8 cm, storleken i skon kan varierar från tillverkar till tillverkare så längden av foten är bättre att skriva??, annars runt 44 brukar storlekarna vara
Fan vet jag xD

Har åkt snowboard i ca 2år, 1 vecka per år och det är väl dags att köpa sig en egen bräda.
vet inte exakt vilken bräda som passar mig, är lite av en allround åkare eller ngt, planerar på att åka i parken och pisten 50-50 där. Kan hända att man åker lite off-pist med polarna men det är inget jag planera, så mest park och pist.
Jag skulle behöva hjälp med några bra exempel på brädor samt bindningar helst från junkyard.se
Snowboardpaket eller enskilt spelar inte så stor roll. En budget på 3-4tusen har jag tyvärr, morsan är lite snål
Kan va billigare men max 4tusen då:)

Gör det ngt om man väger 3-5kg mer än vad brädans åkarvikt passar för ?

Alla hjälp uppskattas jävligt mycket :)

Senast ändrad:
Nitro Swindle och Forum image. Det var vad jag kunna se lite snabbt av det som finns kvar nu i paketform hos junkyard som kanske passar.

En bubblare är faktiskt Ride Agenda, du är ganska ny och kanske inte åker så extremt? Kolla priset, 1539 spänn. Det är ingen high end bräda, men Ride är heller inget dåligt märke. Så den ihop med ett par bindningar du själv väljer ut kan ju vara ett alternativ.
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4970&ProductDetailId=28429

Hej hej, hoppas du får lite hjälp av det här, antar att du har ett par skor eller har du hyrt dom me?

om inte så skulle jag spendera mest på skor då jag antar att dina fötter inte växer nå mer, har man inga sköna skor så orkar man fan inte åka, och åker du bara en vecka/år så ska du nog inte kasta ner så mkt pengar på bräda.

Plockar ihop lite åt dig från diverse sidor som jag tror skulle passa bra, är själv 180 cm, fast väger dryga 20 pannor mer än dig, kan säga att de är jobbigt att hitta bra brädor då,

Från Junkyard har du du...

Bräda: NITRO Prime Discord 162 cm 2449:- (Med bindningar)
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5673&ProductDetailId=31734

Boots: NITRO Grifter TLS 1259:-
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5828&ProductDetailId=32452

TOTALT: 3708:-

Skulle inte lägga så mkt på att köpa bräda om du inte åker allt för seriöst och om de mest är för skojs skull, fast de var väl så vi alla började =)

Kör själv på en Burton bullet 157 och Burton Poacher boots, funkar störtskönt för mig iaf.

Sen är det ju individuellt vad man gillar att åka på, köp gärna en bräda med liknande specs som du har åkt på när du har hyrt, sen går det alltid att mixtra med stancen på bindningarna, slipa stålkanterna som man själv vill ha dom osv, men som sagt, satsa mest på ett par ordentliga boots, har du redan det så får du fina paket för ca 3k. Over and out.

PS. du kan ju också välja lite kortare bräda, typ 156, 157 för att få den lite mer trickvänlig, Jag tog en lite kortare och jag har då inga problem med varken stabilitet i högre fart.

Kolla beg. marknaden här på freeride. Finns en Libtech för 1500 spänn t.ex. wide som jag skulle råda dig att köpa med så stora pjux. Mina tar i ibland o jag har bara 41.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp