behöver folk till stuga i chamonix säsongen 08/09

krilleee

Ny medlem
Hej, Jag +4 ska ner till cham nästa vinter och har hittat en riktigt fin stuga vid grand montes. Stugan är på 100 kvadrat och har det mesta man kan tänka sig + disk och tvättmaskin vilket jag älskar. Stugan kostar 16000 euro per säsong (dec-maj). Vi hade tänkt att 10 pers i denna stuga hade varit ganska lagom. Då blir priset ca 15000 kr för hela säsongen vilket är typ samma pris som för att tränga ihop sig i en mini lägenhet. Om ni är seriösa med att åka ner nästa säsong och vill bo tillsammans med oss kan ni väl skriva här i tråden eller i min gästbok. Hoppas någon är sugen!
MVH Kristofer

jag är riktigt sugen! ville åka ner hela denna säsongen men de har skitit sig gång på gång. detta låter ju superbra! var ligger grand montes, hittar inte de på kartan?

mvh Nina
klytfot@hotmail.com

hur gamla är ni osv?

jag är nog på. (skulle vara om canada lockar mer .. ;p)
jag kan komma ner runt 20dec eller senare.

har någon bil?

Grand montes ligger precis intill den lilla byn anglieterre(stavning?) ca 4-5 km utanför chamonix centrum. Däremot ligger stugan bara 3 minuters gång från det största liftsystemet i hela chamonix.

Några av oss planerar jobba där nere jag ska inte göra det utan jobbar hela detta året för att glassa där nere.

Vi kommer vara mellan 20-21 när vi åker ner och man får inte stugan förrän den 15:e december. Dock är det nog förhandlingsbart. Vi har planerat köpa en bil( minibuss) att köra ner med så vi kan få med oss mycket grejer. Dock finns det nog inga fler platser i den.

Om ni har fler frågor så fråga på!

de låter ju bra med nära till liften:) vet ni om de går bussar in till chamonix centrum?

är ni ett gäng killar lr? vad åker ni?

det är jag(kille:D) min flickvän och mina 3 killpolare. Jag+ en kille till åker bräda. min flickvän kör båda och dom andra 2 kör skidor. Under liftarnas öppettider +/- en halvtimme går det bussar i princip konstant till centrum. På kvällarna är det taxi som gäller. Inte så dyrt om man är ett par som åker. Vi hade ju tänkt vara 10 i stugan så om du är ute någon kväll kan du säkert hitta någon annan att åka hem med.
MVH Kristofer

Min flickvän kommer jubla av lycka om fler tjejer vill hänga på så hon slipper oss killar ibland iaf:D

Jag är bland annat en av dom som ska åka med, åker skidor såklart. Krille föreslog denna stuga för mig idag och jag måste säga man blir riktigt laddad när man tänker på det. Det är inte särskilt dyrt i förhållande till vad de andra lägenheterna kostar ( iofs ligger de mer centralt) Men det går ju bussar(under dagen) överallt om ingår i liftkortet. Och när man är ute på kvällen är det bara att ta taxi eller om någon skiter i att dricka. :) laddad till tusen.

jag skulle nog inte palla åka 9killar och 1tjej, en blandning är ju definitivt att föredra

det menar jag rent objektivt, för att 9 killar skitar ner så förbannat om det inte finns tjejer (:D) som håller lite koll. ..

äh flamea mig bara

Tjena krille, jag va nere i cham nu i en månad och jobbade som reseledare för lion alpin, jag och två kompisar är eventuellt sugna på att åka ner nästa sässong och leka lite skidåkning, vi kommer nog bila ned vilket gör att vi förmodligen har 2 bilar ned. Vi är alla runt 20-22 och jävligt sköna. har du någon msn eller mejl adress man kan nå dig på förutom freeride?

assr sa:
jag skulle nog inte palla åka 9killar och 1tjej, en blandning är ju definitivt att föredra

det menar jag rent objektivt, för att 9 killar skitar ner så förbannat om det inte finns tjejer (:D) som håller lite koll. ..

äh flamea mig bara
Haha Tjejer är fan grisigare än killar. Smink och kläder ta mig fan överallt. Leta efter en riktigt pedant militär bara så har du hela stugan uppstrukturerad :D

in med denna i (Kille Söker Kille) spalten i expressen.

Önskas Hyra en Löjtnant till sässongen 08/09 i chamonix.
Ska även fungera som taxi.
Mvh Krille!

haha låter bra med en militär.

jag föredrar lugnt en grupp med mer killar då tjejer kan vara så jäkla omständiga.

boka in en plats för mig så blir vi två tjejer i alla fall.

finnemang, om ni vill prata med mig på annat sätt än här finns jag att nå på: kristofer_nesling@hotmail.com
är lite rädd för militärer, haha men annars är det ju bra.
MVh Kristofer

Det beror väl på hur bra du behärskar franska, om du inte är så duktig kan du nog få jobb som diskare,städare, butik (lager) eller kanske nån av de "internationella" barerna (vilket är sjukt soft). Om du kan franska hyffsat bra kan du säkert få jobb i nån butik, större möjligheter som bartender eller servitris. Men huvudsaken är man ju där för att åka skidor :) En av våra kompisar är och gör en skidlärare utbildning just nu, så han har ju den möjligheten att försöka få jobb som instruktör men jag tror det är svårt om man inte är duktig på franska. Men sålänge du är nere tidigt på säsongen, dvs runt början av dec borde det inte vara några problem att hitta ett jobb, kanske inte drömjobbet, men helt klart dugligt :) Själv ska jag nog inte jobba heller, ska försöka spara så mycket pengar som möjligt om det inte håller tar jag ett jobb och då blir det antagligen något av de första eftersom jag inte är särskilt duktig på franska. Finns möjligheter ( hoppas du förstår svenskan bra :) )

Blev slightly change of plans så jag tar bort mitt inlägg :) men vi ses på berget broder i jakt på puder

Senast ändrad:
Tjena,
Här har ni ex militären ni letar efter.-.. ;)
Verkar fruktansvärt intressant, det är första året jag funderar på att säsonga så det hade varit skönt att inte åka själv.

Om mig, kille 19 (20 om två månader) åker skidor, gjort sen jag var 5 typ.
Tränat Ju-jutsu i 10 år så är det nån som får med sig nått drygt ragg så är det bara å gorma.. =)

// GriLLo

Missade att skriva min mail:
Nås på tomas.lissaker@hotmail.com
msn: jujutsu_man@hotmail.com

Shine on //

Tjabba Krille!
Jag är nog rätt sugen asså, jag ska dra ner i augusti o kolla jobb där nere, skulle va najs att ha några att bo med asså..
Jag är grymt intresserad, jag kommer antagligen redan va där nere men jag är grymt på.

Hör av dig om du är intresserad dude.
Peace\martin

Tjena! Jag är definitivt på!!! Boende har du redan fixat och det var inte så mkt kulor heller man behövde lägga ut, så jag är på. Hade du tänkt åka i december och hemfärd sen i maj?
Har du redan fixat jobb där nere, eller chansar du på att finna nåt där?

Jag är sjukt trött på morgonkaffet kl. 06.45 och sen ställa mig vid en jävla maskin som man knappt fattar vart man ska trycka, ge mig nåt jag vill minnas! :p

Om detta lilla svar gav dig några som helst shyssta reflektioner så får du gärna adda mig på msn så kan vi snacka lite mera.

guusen_@hotmail.com

Tare chill

MVH norsken

Hallå där!!
Jag är en 18årig brud (fyller 19 i sommar...) som tillsammans med en jämnårig killkompis tänkte säsonga nere i Chamonix alt. Val d'Isere 08/09. Han åker bräda och jag skidor och vi är båda grymma rumskompisar som tycker att det du skriver verkar mycket intressant ;) ... Än så länge har vi inte hunnit strukturera och planera särskilt mycket, allt vi vet är att vi är SJUKLIGT sugna på att leva loppan i alpvärlden!!!!!!
Det jag undrar är såklart först och främst om det finns plats kvar, men också när man måste kunna betala och om man är tvungen att pröjsa allt på en gång?
För övrigt undrar jag även hur man på bästa sätt skaffar sig ett arbete där nere, om man nu skulle behöva ett sånt...

Tjena!
Jag och en polare funderar starkt på säsong nästa år. Har inte så stora krav på varken boende, ort eller resesätt. Cham låter rikitgt fint, har lite franska o skryta med :)
Kör både skidor och bräda och har gjort så sedan jag kunde gå, trots att jag är skåning. Att bo kollektivt tycker jag bara är positivt, alltid kul med folk runtom sig.

Hur går tankarna med jobb, någon som redan fixat eller har nått på g? Hade självklart vatt soft att slippa jobba på plats, men då känns det som att jag kommer ner utbränd. Lite extraknäck för att dryga ut reskassan hade inte varit fel.

Som sagt, det här låter riktigt fint!

absolutskane_@hotmail.com

Ha det!

Hmmm någon som vet var krilleee håller hus?
Har försökt få tag på honom men det verkar svårt. Jag är iaf på om det finns plats för mig =D

Tillbaka
Topp