behöver hjälp att välja bindningar
Jag vet inte riktigt vilka bindningar jag ska välja
Jag har en gnu park pickle som är 150cm flex 5
Kommer åka mest pist, offpisst men tycker det är kul med butters, jag har åkt lite tidigare men kommer att åka mer.
Så vill järna ha lite kvalitet,
Mina boots är salomon dialogue 15 flex 5-6 beroende på vart man kollar men tippar på att dom är mer åt det styva hållet.
Har ett par Flow m9 men får det inte att stämma hur jag än försöker ställa in hamnar hälen för långt bak. Även med bindningen längre fram än bak på kortsidan, så jag får ett överhäng på 3 cm bak 1cm fram.
Något tipps på det?
Bindningar jag har kollat lite och funderar på är
Nitro Zero
Nitro Team
Salomon hologram hur är flexen i hälen på de? Kan det ha fördel vid butters?
Salomon district ? Risk att de blir för mjuka?
Union force
Union contact pro
Budget ca 2500
Fler tipps?
Om man har flex 6 i skor, är det någon mening att ha mindre flex i bindningarna eller böjer man bara bindningen och förlorar all kraft till brädan då?
Jag har en gnu park pickle som är 150cm flex 5
Kommer åka mest pist, offpisst men tycker det är kul med butters, jag har åkt lite tidigare men kommer att åka mer.
Så vill järna ha lite kvalitet,
Mina boots är salomon dialogue 15 flex 5-6 beroende på vart man kollar men tippar på att dom är mer åt det styva hållet.
Har ett par Flow m9 men får det inte att stämma hur jag än försöker ställa in hamnar hälen för långt bak. Även med bindningen längre fram än bak på kortsidan, så jag får ett överhäng på 3 cm bak 1cm fram.
Något tipps på det?
Bindningar jag har kollat lite och funderar på är
Nitro Zero
Nitro Team
Salomon hologram hur är flexen i hälen på de? Kan det ha fördel vid butters?
Salomon district ? Risk att de blir för mjuka?
Union force
Union contact pro
Budget ca 2500
Fler tipps?
Om man har flex 6 i skor, är det någon mening att ha mindre flex i bindningarna eller böjer man bara bindningen och förlorar all kraft till brädan då?