behöver hjälp att välja bindningar

crasyriot

Ny medlem
Jag vet inte riktigt vilka bindningar jag ska välja
Jag har en gnu park pickle som är 150cm flex 5
Kommer åka mest pist, offpisst men tycker det är kul med butters, jag har åkt lite tidigare men kommer att åka mer.
Så vill järna ha lite kvalitet,
Mina boots är salomon dialogue 15 flex 5-6 beroende på vart man kollar men tippar på att dom är mer åt det styva hållet.

Har ett par Flow m9 men får det inte att stämma hur jag än försöker ställa in hamnar hälen för långt bak. Även med bindningen längre fram än bak på kortsidan, så jag får ett överhäng på 3 cm bak 1cm fram.
Något tipps på det?

Bindningar jag har kollat lite och funderar på är
Nitro Zero
Nitro Team
Salomon hologram hur är flexen i hälen på de? Kan det ha fördel vid butters?
Salomon district ? Risk att de blir för mjuka?
Union force
Union contact pro
Budget ca 2500
Fler tipps?

Om man har flex 6 i skor, är det någon mening att ha mindre flex i bindningarna eller böjer man bara bindningen och förlorar all kraft till brädan då?

Hittade ett par Rome katana för 2500:- dom verkar passa min stil. Någon som har erfarenhet av dom?
Och vilken storlek jag ska ha? SM eller ML om det blir dom

Rome Katana är säkerligen ett bra val, har inte kört på katana, men 390 boss från Rome och var nöjd. Strapsen var riktigt bra, dock så kunde spännaren kugga ibland. Fast det gör det iofs för mig på alla bindningar förutom flux och burtons med nya spännaren.

m/l skall du ha i katana om det blir dom.

Kan varmt rekommendera Burton malavita. Sköna, bra straps och mycket bra spännare.

Storlek M ska du ha

Faller malavita dig i smaken så se till att få årets eller förra årets, och givetvis re:flex modellen då EST inte passar på din GNU.

2015 har nya spännaren.

2016 har även nya straps som jag personligen tycker är ännu bättre. Kört malavita senaste 3 åren och har inte märkt av bindningarna på den tiden. Flux hade jag samma upplevelse med, men tycker dom är onödigt svåra att få tag i, så kört vidare på malavita som man mer eller mindre kan hitta hos närmaste sportaffär.

https://www.boardwise.com/p-14665-b...e-teal-2016.aspx?source=webgains&siteid=79267

Ska kolla lite om dom Button malavita, min bror har genessis och är grymt nöjd, malavita är väl i stort sätt samma bindning men internat genessis komfort?
Vill hälst köpa från någon svensk sida. Rome katana hittar jag inte i Sverige. Och alla malavita verkar slut samma sak med Union contact pro, slut överallt i rätt storlek
Har jag bara team och Zero att välja på? Bara för att man vill beställa med klarna.. Shit va de suger i så fall
Salomon district finns väl med men verkar lite skumma

Senast ändrad:
Jo där fanns ett par malavita, tyvärr fel färg ska jag lägga nästan 3000 på ett par så vill jag bli glad av att se dom :-P
Annars hade jag nog valt Rome katana

Beställer nog ett par Nitro Zero hittade dom billigt och efter jag läst om de känns det som en bra bindning för 1600
Och dom passar min åkning ganska bra verkar det som
Någon här som har erfarenhet av Nitro Zero?
Nitro Team blir nog för styva för mig

Tillbaka
Topp