Behöver hjälp med min stance

kangaroo

Ny medlem
jag gillar att stå så brett att det bara funkar att sätta en bindning lite längre fram eller bak.
jag undrar om det är bäst att stå längre fram med frambindningen eller längre bak med bakbindningen om man vill åka park.

försök att få nosen och tailen lika stora. går inte det så ska du ha nosen större. man får inte ha större tail det ser konstigt ut.

har du större tail får du nog en jävla framåtvikt, men jag skulle satsat på att ha tailen och nosen lika stora, blir goast jämnvikt då tror jag.

(lita inte på mej jag är skidåkare)

Om man nu måste så kör mot tailen.. annars är ju twintip (nos o tail lika dana) att rekommendera..
själv hade jag möjlighet att få bredare stance om jag satte bakre mer mot tailen men körde center istället, mycket bättre för switch...

Nä, nu ska vi titta på det här ordetligt.

Kangaroo vill köra med bredare stance. Säg att vi rent hypotetiskt utgår från att han kör med en stance på 20tum idag och vill kliva ut till 22.

Står han centrerat idag är det logiska att flytta ut varje bindning en tum mot nos repektive tail.
Står han bakmonterat med 1 tum, och vill fortsätta med det så är det ju frågan hur han ska flytta på bindningarna för att få 22tum stance med en tum bakmonterat. Det räcker ju inte med att bara flytta ena bindningen framåt, eller bakåt, för då fuckas ju hela centreringen upp.

Nä jag tror Kangaroo bör fundera över att flytta bägge bindningarna för att få en jämn balans mellan stancebredd och centrering

Kaskar sa:
Nä, nu ska vi titta på det här ordetligt.

Kangaroo vill köra med bredare stance. Säg att vi rent hypotetiskt utgår från att han kör med en stance på 20tum idag och vill kliva ut till 22.

Står han centrerat idag är det logiska att flytta ut varje bindning en tum mot nos repektive tail.
Står han bakmonterat med 1 tum, och vill fortsätta med det så är det ju frågan hur han ska flytta på bindningarna för att få 22tum stance med en tum bakmonterat. Det räcker ju inte med att bara flytta ena bindningen framåt, eller bakåt, för då fuckas ju hela centreringen upp.

Nä jag tror Kangaroo bör fundera över att flytta bägge bindningarna för att få en jämn balans mellan stancebredd och centrering
Självklart, helt rätt!

men han får ju för alla gudar i skyns skull inte köra med frammonterat, personligen kör jag mkt hellre med bakmonterat än med centrerat för att får mer tryck/pop och ett aggresivare skär..

Självklart. Men jag tror vad Kangaroo funderar över är om han ska flytta fram den redan bakmonterade framfoten för att få bredare stance, eller om han ska ha kvar den och utöka sin stance och samtidigt komma ännu mer bakmonterat.

Han kan ju, om han kör bakmonterat förstås, flytta fram sin främre bindning för att utöka sin stance utan att för den delen hamna frammonterat.

Kaskar sa:
Självklart. Men jag tror vad Kangaroo funderar över är om han ska flytta fram den redan bakmonterade framfoten för att få bredare stance, eller om han ska ha kvar den och utöka sin stance och samtidigt komma ännu mer bakmonterat.

Han kan ju, om han kör bakmonterat förstås, flytta fram sin främre bindning för att utöka sin stance utan att för den delen hamna frammonterat.
Yes!

vafan Kangaroo, droppa en bild ock skriv mer exkat vad du har för stance så kan vi hjälpa dig mer..

men asså jag bara undrar om det funkar lika bra att stå med den ena bindningen fastskruvad ett steg längre bak eller om man ska stå lite bredare och ha nosen och tailen lika långt ifrån resp. bining. för park då altså

kangaroo sa:
men asså jag bara undrar om det funkar lika bra att stå med den ena bindningen fastskruvad ett steg längre bak eller om man ska stå lite bredare och ha nosen och tailen lika långt ifrån resp. bining. för park då altså
det funkar "lika" bra men se bara till att det är bakbindningen som är mer bakmonterad.. annars är som sagt det ultimata i park att nos & tail är lika stora om du har en twinbräda..

Om du ska åka rails, så är lättare med bred stance, men absolut inte störra tail än nose. men stancen är oftast en smak sak, och man tar ju det som känns bäst.

Tillbaka
Topp