ViktorrL
Ny medlem
Behöver köpråd för all mountain skida
Det har blivit dags att köpa nya skidor och har suttit och läst ett par dagar nu för att få en uppfattning om vilka alternativ som finns (hade absolut noll koll innan), dock finns det ju en uppsjö av olika modeller och så vidare. Fram till nu har jag alltid haft väldigt pistorienterade snabba skidor vilka har varit roliga i pisten men när man vill köra lössnö får man problem.
Jag: 22 år, 180 cm, 84 kg utan utrustning
Jag älskar att ligga på och köra snabbt i pisten, stora som små svängar. Men så fort det finns läge älskar jag att åka ur pisten och köra lössnö vilket dock har varit lite svårt med mina smala skidor då dom gärna grävt ner sig. Jag ser mig själv som en väldigt bra åkare med bra teknik och bra benstyrka.
Jag har mest tittat runt på olika allmountain-skidor och de modeller jag har tittat på är (självklart är andra modeller intressanta):
Völkl Mantra
Hendryx flesta modeller
Blizzard Bonafide
Blizzard Chocise
Armada TST
Nordica Hell and Back
Scott Crusader
Eftersom jag som sagt har väldigt dålig koll vill jag nu ha tips från er!
Tack på förhand.
Jag: 22 år, 180 cm, 84 kg utan utrustning
Jag älskar att ligga på och köra snabbt i pisten, stora som små svängar. Men så fort det finns läge älskar jag att åka ur pisten och köra lössnö vilket dock har varit lite svårt med mina smala skidor då dom gärna grävt ner sig. Jag ser mig själv som en väldigt bra åkare med bra teknik och bra benstyrka.
Jag har mest tittat runt på olika allmountain-skidor och de modeller jag har tittat på är (självklart är andra modeller intressanta):
Völkl Mantra
Hendryx flesta modeller
Blizzard Bonafide
Blizzard Chocise
Armada TST
Nordica Hell and Back
Scott Crusader
Eftersom jag som sagt har väldigt dålig koll vill jag nu ha tips från er!
Tack på förhand.