behöver massa tips!!!

paZZ

Ny medlem
behöver massa tips!!!
hallå där. Jag tycker ni skall dra till cham, för vad jag har hört så är det skönast uteliv där.
Jag hade tänkt mig åka dit nu i början av november.

jag sitter ungefär i samma båt som ni, så löser det sig inte för mig så följer jag gärna med i bilen ner.
Hör av er om ni får mer info...
 
behöver massa tips!!!
Ska ni åka till Cham så kan det vara svårt att få jobb i början på säsongen (början på dec) innan det kommit igång. Runt jul och nyår sätter det igång, ställen anställer fler, osv. Senare på säsongen blir dessutom folk sparkade, folk åker hem, säger upp sig, skadar sig, osv så jobb dyker upp under säsongen.

Förra säsongen kostade basic liftkortet 650 euro, räkna med typ 700 i år. Då ingår liftkort i alla Chams system plus 3 dagar i Schweiz, Italien och andra franska orter.

Att fixa boende hemifrån kan vara bra, det kan också vara skit. Man är åt minstonde garanterad tak över huvudet, hur illa det än går så har du åtminstonde någon stans att bo. Men och andra sidan kan man få schyst boende, som man kan kolla på först, om man åker ner och fixar det på plats, det löser sig alltid. Man kanske får byta bostad 2-3 ggr innan man hittar rätt man det kan det kanske vara värt.

Ang. jobb på Langley. Jag skulle hellre kapa min högra hand än att jobba på Langley. Mer om det ämnet kan du läsa här: http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=15073

Lycka till med din säsong och åker du till Cham så ses vi där!
 
behöver massa tips!!!
Generrellt går det mest pengar de första veckorna då allt är nytt och jobbet ej börjat. 15000 bör du nog ha med dig men jag har hört om lyckohistorier också. Är du blond blåögd och ser bra ut så är det otrolig enkelt att skaffa jobb på barer/Restauranger och då behöver du inte mycket pengar. Att jobba som reseledare är ganska bra om du vill ha allt klart och ej vill åka mycket offpist (Förbjudet med gäster.). Du får garanterat åka skidor 4 dagar i veckan.
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp