behöver nytt kitt för säsongen, bräda,bindningar och boots...

dhoopel

Ny medlem
tja!

drar t. st.anton i början av januari för resten av säsongen och tänkte köpa mej en ny bräda....mitt problem är att när man ska köpa nytt av allt blir det en hel del pengar..

när jag kollat efter brädor så verkar det vara lite glest med urval i prisklassen 4000 - 4500...visst man hade gärna lagt 6000, men ska ha råd me bindningar o boots också...nån som har bra tips? både gällande bräda och boots,bindningar..

eftersom man ska göra säsong behöver jag en ganska allmountain bräda, men vill ha en hyfsat mjuk bräda som jibbar fint....kommer nog att åka lika mkt park,pist och offpist ....har åkt i typ 8 år men inte hel säsong förr...

totalt skulle jag gärna hamna under 8 - 9000 för allt....frågan är om man ska satsa på stora märkena eller gå på lite mindre (och då menar jag INTE typ crazy creek och andra teamsportia konstigheter..)

/Micke

Jag skulle satsa på ett på flow skor och kängor. Och sen köpa en bräda från salomon, m3, burton, f2 eller något annat schysst.

jag har kört på flow innan, jag vill verkligen inte ha det igen..iofs. var mina flow ganska gamla och de nya funkar säkert bättre...men jag har fått avsmak....tyvärr....

völkl pulse eller forum destroyer, Drake F60 bindningar och Vans BFB (Best fucking boot) boots.

Ett tips är att gå in till din lokala handlare och höra om de har någon fjorårsbräda liggande. Betalade halva priset för min Ride Timeless -04 när jag köpte den för några veckor sedan.

beställ 03/04 grejjer från blue-tomato affären..

då kan du garanterat få shyssta grejjer som FAN för 8000:-

bräda

boots och bindningar

+ lite över skulle jag tro..

ps.. satsa mest på sköna boots.. Burtons Ion, Shaun White eller liknande..

köp skor å bindningar från samma märke så blir det bättre passform..

köp en mellanklassbräda typ burton custom eller så...

skulle nog funka fint för en 8-9 lax skulle jag tro..

http://www.blue-tomato.at/shop/FrameSet.asp Blue Tomato

eller där jag shoppar loss rätt ofta

http://www.hot-zone.tv/store/index.php

....

lycka till

Flow gör grymt bra bindningar om du gillar att åka, jag anser dem vara för stela att jibba med (Skulle själv aldrig köpa dem pga att jag åkte på dem innan de fick upp kvaliteten, jag har således sabbat ett gäng (typ 6 år sedan)).

Skulle satsa på en Salmon om du inte hittar begangnade prylar, känns som att deras brädor är betydligt mer prisvärda än andra tillverkares. Dock så är det ju alltid coolare att ha M3, Forum osv för det är inte lika vanligt och du slipper ha samma bräda som alla italienska turister. Frågan är dock om du är beredd att lägga pengarna (Jag var det, du verkar inte va det..:)

Känn på bindingar innan du köper dem, tar du i bottenplattan och sen i bakkappan och drar allt vad du pallar, då skall de inte svikta (alltså, bindningar ser i praktiken ut som ett L, ta tag med "vinkeln" mot dig och försök bända så vinkeln blid större mellan strecken)... Jag skulle aldrig köpa något som sviktar över huvud taget.

Tillbaka
Topp