Behöver råd!

Kurret

Ny medlem
Behöver råd!
Tjena! funderar starkt på att köpa ett par seth pistol 189 cm till säsongen i vinter. Har gjort testet med längd på skidor o får mellan 185-190 cm när jag varierar min stil. Jag väger 74 kg o e 187 cm lång. Seth pistol e ju 194 cm långa, o undrar om detta e ett bra köp med tanke på min längd o vikt osv? e mkt sugen, men tänker lite på längden på skidorna. Tack för svar // MvH Erik

Behöver råd!
Jag förstår inte riktigt, tänker du köpa pistol 189 eller 194? Har ingen superkoll, men jag visste inte det fanns en 194-variant.. Hursomhelst borde 189 eller 194 funkar bra. Du ska i vilket fall inte gå kortare än 189 om du inte är nybörjare.

Behöver råd!
Tja. Jag är själv 187 cm lång och väger 75-77 kg. Jag har kört på seth pistol 189 i en och en halv säsong och tycker det funkar finfint. Eftersom den är rätt mjuk blir den väldigt smidig. Tycker inte du ska ha kortare än så.

Att 189:an skulle vara 194cm lång (om det är så du menar) stämmer inte, tror att den är just 189cm om man mäter "fågelvägen" från nos till bakände. Däremot mäter de flesta tillverkare på något annat sätt vilket gör att SP 189 är längre än de flesta tillverkares 190-skidor. Den är ca 1cm kortare än gamla big daddyn och sanouk, som båda enligt tillverkarna är 193cm.

Snödjup

Tillbaka
Topp