Behöver rådfråga tidigare Bad Gastein-säsongare

Hej!
Jag och ett gäng polare funderar på att ta en säsong i Bad Gastein men är osäkra på hur säsongslivet är där nere. Är det någon veteran som varit där som vi skulle kunna kolla lite med om hur stämningen var? :)

var där förra säsongen och ska tillbaka i år igen. Grym stämning bland alla i byn, man kommer in i gänget direkt om man är någorlunda social!

byn är ganksa liten till arean men består så gott som bara av säsongare, finns folk som bor där året runt såklart, många av dom är dock säsongare som blivit äldre och flyttat dit! Förra året kom jag dit själv med tåget 23 innan säsongen börja och innan kl 00 hade jag redan hittat asskönt folk att hänga med! väldigt många av dom som åker dit en säsong åker tillbaka många fler efter det, vilket säger mycket

Blir sugen på att dra dit när du skriver så! ?
Tycker du att skidsystemet är tillräckligt stort för en hel säsong? Antar kanske det eftersom att du drar dit igen haha, men det är ju rätt mycket mindre än VT och St Anton till exempel?

asså saken är att de finns typ 4-5 st olika liftsystem inom 15 min så man har en del variation+att det är lätt att undvika vart alla turister håller sig, de är ju mindre än de st anton men tror inte man kan hitta en by med bättre feeling, alla säsongare var skittrevliga och ganska laid back! och om man vill gå ut och festa så var det bara att dra till nån av barerna så finns det redan folk du känner där! Detta året ska jag dock bila ner med några från förra året så vi har en bil så man kan ta dagturer till andra skidsystem

Då låter det ju inte så farligt litet! Är det något annat man bör veta som första-års-säsongare i Bad Gastein? Annars hör jag av mig till dig igen om det skulle vara något jag kommer på!
Tack så länge :)

Kom på en till grej! Stämmer det att man måste ta buss mellan de olika skidsystemen eller är det möjligt att glida imellan på skidor? Om inte, tyckte du det var omständigt?

Det beror på, vissa kan du ta dig till med skidor/lift. Men ska du till vissa så är de buss/taxi/bil som gäller! Tyckte inte alls det var ett problem, bussen är gratis om du har skidor med dig och de tar bara 15 min typ, och ofta så käka jag endå frukost i bussen

Tillbaka
Topp