Behöver skidor...

Johannn

Ny medlem
Behöver skidor...
Tjena, skulle behöva tips på ett par hyggliga skidor! Har inte åkt jättemycket tidigare men har ett stort intresse och kommer åka mycket framöver! 1,85/95. Ett par som funkar både i park och pist! tacksam för svar

Behöver skidor...
kolla på t.ex sportconrad eller bluetomato
och kolla på skidor i den katigorin som du ska ha
och kolla lite på olika bredder...pris m.m å sen kan du ju åxå kolla skiddatabasen

Behöver skidor...
Okej okej, kanon. Är riktigt dålig på det här med bredder och så... Kan du rekomendera någon specifik bredd med motivering om man ser till att jag inte åkt så mycket?

Behöver skidor...
Om du åker park och pist ska du inte gå över 90 i midja. Över det så blir det lite väl mycket offpist och allroundbetonat. Under 90 hittar du många förlåtande och lättåkta twintips... Däremot är pistegenskaperna inte alltid de bästa...

Behöver skidor...
Den kan nog vara bra, men iom. att du är lite tung (no offense!) så tror jag att tom. Head som brukar anses styva kan vara för mjukt. Vill du ha en grym jibbskida som går ruggit utanför parken så skulle jag köpa Völkl Karma i 177-längden. Sport-Conrad har fjolårets Karma i just den längden för 250€, släng på ett par Rossignol eller Look 140-bindningar och blir grymt nöjd! Och det är skidor du kan utvecklas på!

Sådär, problem solved... Nästa!

Behöver skidor...
När du en gång skaffat Völkl vill du inte gå nedåt i funktion... Tro mig... Det är som att gå från Tyskt till amerikanskt inom bilvärlden... Dock är iof. Head bra mycket stabilare än de flesta andra, Mojo90 är en grym allroundskida, faktiskt ganska lik Karman, om du nu gillar Head.

Behöver skidor...
Ja, karman är en skön skida med fjong i som nog kommer passa dig bra. Men 177 kanske är i kortaste laget. Vet inte vad det är för längder på karman, men så länge du inte är väldigt mycket nybörjare är det nog vettigare att ta en skida i din egen längd ungefär. Så har du en skida att växa med också. Längre skidor är i regel styvare dessutom, med tanke på din tyngd.

/Fredrik

Behöver skidor...
okej! Men jag har hittat ett par Völkl Karma 186 cm i bra skick! Med bindning, look tror jag de va. Kanske är perfekt att köpa dem då?

Behöver skidor...
När du en gång skaffat Völkl vill du inte gå nedåt i funktion... Tro mig... Det är som att gå från Tyskt till amerikanskt inom bilvärlden... Dock är iof. Head bra mycket stabilare än de flesta andra, Mojo90 är en grym allroundskida, faktiskt ganska lik Karman, om du nu gillar Head.

Carled: Du verkar inte så hemma på bilar..? Tyska bilar är ju klart överlägsna vad gäller allting gentemot jänkare, så puschar du för Karman menar du tvärtom..??

Hursomhelst, kör med Karman, ruskigt fina skidor om du frågar mig. Gäller för alla Völkl jag provar, riktigt gedigna och välbyggda.

Behöver skidor...
ja e helt nöjd me head 2007 modellen men e int bra i ofpist däremot salomon foil e skit bra i park stadiga o landa me o bra i ofpist ( hade såna)

Tillbaka
Topp