behöver tips och hjälp, tjejbräda

isabeell

Ny medlem
Jag behöver verkligen tips, råd och hjälp. Är i stort behov av en ny bräda (råkade sälja min gamla till en kompis).
är 169 lång och väger ca 64, åker nästan bara pist och lite offpist, aldrig park eller så. Skulle köpa en ny bräda ifjol men skadade mig så åkte inte en gång... men i år blir det förhoppningsvis massvis med åkning.
Tittat runt men detta är en djungel så behöver hjälp av er som har någon koll på läget. Kollat på några som är 149-151, men vet inte hur mjuk osv den ska vara.
Skulle helst se att de går att använda mina flowbindningar som jag gillar starkt.

Tacksam för synpunkter och hjälp :)

Hej.

Jag tycker längden verkar okej 149-151 är nog rimligt. Om du bara åker pist o inte park o väldigt lite offpist skulle jag nog satsa på en bräda som är lite hårdare. Nitro Carrera tycker jag e en super bräda om man bara åker pist, hård, stabil o går att köra snabbt o carva på. Flowbindningarna är då inget problem.

Gillar du dock att "leka runt" i pisten får du nog välja nått som e lite mjukare, men det beror på din personliga åkstil o vad du tycker är kul.

-Sophie

Jag vill utvecklas mer som åkare... Efter 8 år borde jag vara bättre tycker jag :)
Känns som om det vore rätt bra o kunna känna på stumheten men svårt när det finns typ 1butik i stan som säljer brädor (uteslutande Burton) ...

Att handflexa ger inte mycket tyvärr (betydligt mindre än man tror) och det finns bra mycket mer spännande märken än Burton som sällan är speciellt prisvärda om ens underhållande. Nu när jag än en gång klagat på Burton lite mer handfasta tips.

Hollywood.se och boardlife.se har hyfsat brett sortiment speciellt för att vara i Sverige, Sportamore.se ytterligare en nätbutik.
Boardinsiders.com finns det många riktigt informativa recensioner. snowboard-review.com är en annan bra sida men inte lika rolig att surfa runt på.

Jag går oftast på magkänslan när jag ska köpa något och för mig har det gått väldigt bra, tyvärr är det inte så många aktiva damer här på forumet som herrar men jag hoppas att mitt svar är till någon hjälp för dig ändå trots min avsaknad av kvinnligt kön

Senast ändrad:
Ja du ser tjejen med noll koll... De är jag det! Nej tänker INTE köpa en Burton... :)

Ska kolla de sidorna sedan... Tack på förhand

Personen frågade om jag inte hade någon bräda, jo visst säger jag och sen ett par timmar senare hade jag en peng i handen och en bräda fattigare :p

Vet inte om jag är till så mycket hjälp men...
Själv kör jag på en Capita Space Metal Fantasy 147 cm. Jag är själv 168 och väger 68 kg muskler ;)
Är riktigt nöjd med den! Åker överallt (allt från toptur till skog och pist) förrutom i parken men gillar att leka och hoppa lite där tillfälle ges. Kan känna ibland att den inte riktigt räcker till när jag åker fort men man kan inte få allt.
En relativt lättåkt bräda helt klart! Vill man kunna leka ännu mer skulle jag dock välja en mjukare bräda!
Du har säkert hört talas om v-rocker och reverse camber m.m, kör på det! gör åkningen lättare och roligare!

Och framför allt, har du möjlighet så provåk flera brädor! Det underlättar ens val helt klart, jag trodde jag visste vad jag ville ha men gick ut ur butiken med något helt annat. Så kan det va..

Tack för all hjälp... Köpte en Nitro lectra, tror den kommer bli kanon, ligger nu inslagen under granen och väntar på att få ge sig ut i backen i mellandagarna!

God Jul på er alla vänliga själar därute :)

True, gjorde jag så också(Hämtade ut ett par Rome arsenal idag). Men slog inte in det ;)

Men du måste ju slå in!

Jag köpte mig en bataleon distortia förra året och är sjukt nöjd med den faktiskt, skön i hoppen men lite styv på rails kanske. Men jag kör ju mkt park så de kanske inte är en smiska pist bräda.

Haha brädan fick jag av mamma i julklapp faktiskt men var ju tvungen o vara med och välja :D åkt två gånger nu och kan säga att den var inte den ultimata brädan men kör denna säsong sen kikar jag på något nytt.

För övrigt var den i rätt dålig kvalité. Någon har kommit åt den i bakkant så har de gått en rätt stor flisa :/

sådär då har vi beställt nya grejer, en Rome sds garage rocker bräda, forum keeper bindningar och thirtytwo lashed fasttrack boots.

hoppas detta är bra grejer.
sånt helvete när man är dvärg (169cm) och hitta bra brädor med bra flex osv. :D

Hej alla,

Är också på jakt efter en bräda så jag slänger mig in i debatten.

166 cm
58 kg
Åkt 4 veckor sammanlagt men ska spendera 3 månader i Chamonix och vill alltså ha något att utvecklas på. Gissar att jag kommer köra 70% pist, 25% park och 5% offpist. Brukar inte åka raket i pisten utan tar det hyfsat lugnt och vill hellre leka runt lite. Tänkte först att jag skulle köpa bräda, bindningar och boots i Chamonix men blir lite tveksam när reapriser poppar upp överallt.

Har kikat Rome sds garage och sneglat på signal 154 rocker light.

Någon som kan ge lite råd i djungeln och som kanske har lite koll på utbudet i chamonix?

Tacktacktack!

Tillbaka
Topp