Behöver tips om lössnö i Österrike

henke77

Ny medlem
Behöver tips om lössnö i Österrike
Hallåj!

Ska ner till Mûnchen området i slutet på vecka 9 för att jobba och sedan åka lite. Tänkte åka offpist och undrar helt enkelt var det finns bäst lössnö i Österrike just nu. Är det någon/några som är i Österrike, nära mûnchen, just nu å kan tipsa om bra ställen.

Vi syns i Österrike!

Mvh /Henrik
 
Behöver tips om lössnö i Österrike
Tjena,

Är i precis samma situation tillsammans med en kollega. Vi har försökt kolla med så många som möjligt, och lutar just nu åt Sillertal. Vi kan väl tipsa varandra om vi hör något bra? Finns på +46 709 950 888. / Calle
 
Behöver tips om lössnö i Österrike
Sitter i en fabrik i Österrike (stad=Steyr) och har avslutat arbetsdagen. Har inte varit på så många ställen än så länge men här nere snöar det varje dag och i bergen är det över 2 meter snö. När jag var i Schladming(Reiteralm) Hade det kommit trettio cm snö under natten och det var skönt och lättåtkomligt. men jag skulle vilja säga att varje ställe som ligger över 1000 möh har gott om snö men nysnön varierar. Skall till Saalbach över påsk och hoppas på mycket puder där. Plus en hel del öl...
 
Behöver tips om lössnö i Österrike
Jag bor i andra delen av Österrike, norr om Wien och aker alltid sydväst till Alperna... Det finns rejält med snö överallt sa fort man kommer över 1000m.ö.h precis som QUIN skriver... i mina trakter är det nästan tomt pa turister sa det är mycket orört.... själv haller jag pa att putsa telemarkstekniken sa jag brassar inte mycket i det fria men det kommer snart... till helgen drar jag till Steyermark för nagra dagars akning... kan ge en recension pa onsdag... jag kan nas pa 0043664224789... auf wieder hören... LG//olof
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp