Tips angående Katschberg - Österrike

Miro_

Medlem
Hejsan!

Jag planerar åka ner till Katschberg, Österrike den 3-10/1/2026.
Undrar om någon har varit där, några tips, lättast att ta sig dit? Från Salzburg eller Klagenfurt? Är det någon som har åkt med Snälltåget ner till Österrike?
Tips på Lungo skidområden?

Jag åker dit själv därför undrar man, men mina vänner från Kroatien möter upp mig där.

Ha en bra vinter! :)

Min första alpresa gick till Obertauern i Lungo-området. Tyvärr var jag bara fyra år gammal, men jag minns att jag såg en österrikare så solbränd att jag frågade mina föräldrar om han var "en indian". Minns också de där hårda små färgglada kul-tuggummin som inte finns i Sverige.

Skulle gärna åka dit igen. Byn har fina skidtraditioner och ligger högt och soligt. Katschberg känner jag inte till. Kanske inte så mycket hjälp... ;) Trevlig resa!

Min första alpresa gick till Obertauern i Lungo-området. Tyvärr var jag bara fyra år gammal, men jag minns att jag såg en österrikare så solbränd att jag frågade mina föräldrar om han var "en indian". Minns också de där hårda små färgglada kul-tuggummin som inte finns i Sverige.

Skulle gärna åka dit igen. Byn har fina skidtraditioner och ligger högt och soligt. Katschberg känner jag inte till. Kanske inte så mycket hjälp... ;) Trevlig resa!
HAHAHA.... :ROFLMAO: Inget fel på att ha goda minnen! :giggle:
En vän som arbetar för hotelkedjan Valamar nämnde att Obertauern ska vara ett Top-notch ställe.
Får väl klura ut vilken väg man tar och sen återkoppla Lungo-området! (y)
Tack själv och ha en bra vinter ❄️⛷️

Tja!... Tänkte höra av mig, Obertauern var verkligen magiskt, Vi var där över en dag, men åkte väldigt mycket, men det är värt att besöka igen! :)

Hejsan!

Jag planerar åka ner till Katschberg, Österrike den 3-10/1/2026.
Undrar om någon har varit där, några tips, lättast att ta sig dit? Från Salzburg eller Klagenfurt? Är det någon som har åkt med Snälltåget ner till Österrike?
Tips på Lungo skidområden?

Jag åker dit själv därför undrar man, men mina vänner från Kroatien möter upp mig där.

Ha en bra vinter! :)
Det blev en liten tidigare resa... 11-14/12

Toppen på Aineck i Katschberg, mysigt område

Aineck.webp

Tillbaka
Topp