behövs stavar?

Pjuud

Ny medlem
behövs stavar?
behövs verkligen stavar? Det ser bara töntigt ut när man åker omkring med två pinnar i händerna plus att dom kostar pengar.......jag tycker också att de är lättare att ta liften utan stavar. Eller har jag helt fel? är man "ute" om man kör utan stavar eller? (en som inte vet)

behövs stavar?
Om du tycker att det ser töntigt ut att åka runt med stavar så ska du självklart skippa dem! Jag menar stavarna är ju bara till för syns skull ändå som en slips ungefär så ingen kommer nog ens märka att du inte har dem längre knappt du själv heller!

behövs stavar?
Nej, men helt seriöst.. Du kan inte åka utan stavar.. Stavar är ju enbart en praktiskt funktion. det hjälper en när man åker, bland annat att få in rytm. Så om du sedan åker utan stavar kommer det se jättekonstigt ut, och du kommer se ut som en riktig nybörjare. Vill du åka utan stavar, åk med blades. Stavar behöver inte alls vara dyrt.. du får ett par helt ok stavar för under 200 kr..
SÅ mitt tips till dig ÄNVÄND STAVAR..

//Niklas

behövs stavar?
du kommer se ut som en riktigt nybörjarmongo särskilt när du V-stilar upp för branta partier, när du tar liften med båda händerna samt när du sträcker ut händerna när du svänger i backen.

Om du inte klarar av att ha stavarna i ena handen och ta liften i andra behöver du nog träna lite mer.

behövs stavar?
men förlåt då.....jag kanske inte kan lika mycket och är lika bra som dom flesta här.....och förresten varför skulle ajg skoja?

behövs stavar?
Ja, för att jag såg vad du skrev till BigAir, hehe, du är inte seriös med andra ord -.-

behövs stavar?
Pjuud, ett exempel som får det hela att klarna:
Vem är coolast?
1. Bode Miller, som kör med stavar, dock bara med en skida... ;-)
2. Johnny, en liten förortsunge ifrån Norrköping (förlåt alla norrköpingsbor som e heta på plank, men jag har inte träffat så många helt enkelt...) som precis har fått nya snowblades ifrån Intersport i påskägget och som har lika mycket kontroll på sina helvetesblades som en tonåring med sin alkoholkonsumtion. Johnny har inga stavar, såklart...

Svar: Bode!!!
Var tvungen att skriva svar ifall någon ifrån Norrköping skulle läsa...
Hoppas du förstår!

behövs stavar?
Hur skulle det se ut om man ska gå på tur och inte har några stavar med sig?
Eller om man ska skråa ut till ett härligt puderåk?
Transportsträckor?

Och det viktigaste av allt, sexigheten! Finns det något sexigare än en vältajmad markeringen med staven och snabba sladdsvängar?

behövs stavar?
jag sj tycker att det ser jävlit lejt ut utan stavar! man håller balansen mkt bättre och de ser mkt snyggare ut om man jibbar!

behövs stavar?
jag har aldrig stavar när jag åker skidor. jag brukar köra min "långfärdsskridsko-style", vilket jag tycker är helsjysst. man tar tag med högra handen på den vänstra bakom ryggen, samtidigt som man "skejtar" nedför hela backen, oavsett fart. ser rätt så grymmt ut tycker jag...
stavar- behövs det?

behövs stavar?
Hej Pjuud,

svaret är JA - är du en normal skidåkare behöver du stavar. Stavar är bra för din balans, bra att ha när det är platt och man måsta staka, bra att ha att hänga på när man står i liftkön, bra att ha när man glömt grillpinne till korven, bra att ha när man snabbt måste fälla en björn i skogen etc etc. Det finns egentligen bara en sorts utförsåkare som inte behöver stavar.

* extrem-carving-åkare

Istället för att använda stavar har dessa utförsåkare speciella carving-handskar, och ibland även hela skid-dressar speciellt anpassade för extrem-carving. Carving-handskar är extra tåliga för att en sann extrem-carving-åkare ska kunna låta handskarna glida i snön när han utför sina extrema carving-svängar. De riktigt entusiastiska extrem-carving-åkarna köper speciella skid-dressar med förstärkningar för bland annat knän, armbågar och axlar. Med dessa förstärkningar och ett par rejäla carving-handskar kan man pressa sina 10m-radie-skidor till max, och i praktiken ligga ner helt plant utmed snön utan att skada det glansiga tyget som skid-dressen är sytt i.

Fortsätt använda stavar.

Mvh Henrik

behövs stavar?
Behöver? Man behöver ju ingenting egentligen förutom en kopp vatten ibland, ett ben att tugga på och ett salladsblad.

behövs stavar?
HAHA! "ser fult ut med två pinnar i handen" ? Då vill du inte veta hur det ser ut då nån kommer utan 2 pinnar i handen, ser förjävligt ut..
Plus att jag skulle villa se dej på en transportsträcka utan stavar. GL!

behövs stavar?
Kan ni stava till hur man stavar till stavar utan att stava stavar om man inte stavar stav och sen stavar två till bokstäver... Tror jag ska bli en extrem carver, låter nice med glansig skiddress (stavfel?)...

behövs stavar?
Självklart ska du ha stavar !

* Du får bättre balans i luften och nerför backen
* Du ser ut som ett grottmongo utan
* Du ser ut som en bladesåkare
* Nåt ska man ju också kunna ha sönder då man är elak ;)

Du behöver ju inte köpa värsting stavar, funkar bra med en stav för 150 lappen !

behövs stavar?
Jadu du behöver inte stavar om du inte vill men om du vill se ut som en 3 årig unge som måste hänga mellan bena på sina föräldrar i liften så får du väl göra det.

Ps: stavar är inte särskilt dyrt och om du inte har ekonomi för ett par ny kan du köpa ett par begagnade på nån byt och köp affär.

behövs stavar?
Fast det känns j_vligt gay att sitta i sittlift med stavar o skidor.

I backen måste man ju ha stavar, bla för balansen o den sk stav isättningen.
O så är dom kanon i lift kön när någon försöker tränga sig förbi.

behövs stavar?
asså va fan ni som har skrivit alla dessa seriösa svar får ju för i helvete lära er att läsa svaren innan ni svarar själva!

behövs stavar?
Frandfors: Nej man behöver inte kniv för att skära lök. Man kan använda stavarna istället! Det blir dock inte lika fina snitt...

Tillbaka
Topp