Belysning

Belysning
Det är världens kraftigaste! Det finns 4 snäpp på ljus styrkan plus 2 som ni dödliga aldrig kommer att få uppleva! Vid fis tävlingar höjer man ett snäpp oveer det starkaste som man har för turister sedan finns det ett snäpp till för tv inspelningar... då blir det ljust kan jag säga dig!"!!!!

Nasa ringde ju å frågade vad i helvete man hade för sig där uppe när man provstartade dem för x antal år sedan...

htttp://www.skistar.com/are

Belysning
Ligger norrländskt dagljus verkligen precis vid den fysikaliska gränsen för hur ljust det kan bli?

Där föll min bild över hur världen fungerar.

Belysning
Aha, är det midnattssolen som man hört talas om! Jag har en helt grym läslampa på 80W som man t o m kan bränna sig på! Är det rekord?

Belysning
..jag tror faktist att det INTE var en skrøna att Nasa ringde. Det syns från rymden.
Eller som alltid på sådana hær forum, måste man ta med i berækningen.... var du ironisk?
/SH

Belysning
till Superstar:

NASA ringde VISST o frågade vad som hände i Åre! det behöver ju inte ha varit en satelit på pluto som uppsnappade ljuset. finns ju sateliter som är relativt nära jorden. exakt hur nära har jag inget värde på men.

beror på vad man menar med "rymden".. om rymden är just bortanför där flygplan kan flyga eller om rymden är milarder mil från jorden.

Belysning
Åhhh! Det beror på hur du definerar det. Man kan se ett ljussken såklart. MEN inte vad det härrör ifrån - utan förstoring. Med förstoring kan de t o m se dig i backen så i det avseendet är ju inte belysningsfrågan så imponerande!!! Glo här http://cyber.udac.net/fredrik/earth.jpg Med andra ord såg de säkerligen det feta strömavbrottet i Uppsala med omnejd för en tid sedan!

Tillbaka
Topp