Som ovanstående personer säger så är det omöjligt att säga utan att ha sett och känt på din fot.
Men en 3 delad pjäxa ska du ha iaf, löser oftast problemet, löste mitt problem galant iaf.
Har du hyffsat smala fötter skall du vara glad, kör på Full-tilt!
Har du breda fötter, kör på Dalbellos 3 delade pjäxor, jag har själv Dalbello Blender, har haft problem med behinnorna i flera år innan men mina Dalbello löste problemet galant, har aldrig ont längre, raka även benen!
Hade ett par Fulltilt innan men mina fötter är riktigt breda så det gick inte trots att Ola på intersport lästade dem ett 10-tal gånger. Så hade gärna kört fulltilt men mina fötter är 12 mm bredare än deras bredaste pjäxa.
Men som sagt så skall du inte lyssna på råd från nätet, gå till en pjäxexpert som väljer pjäxa efter dina problem och fot, t.ex Åre skidsport eller Ola på intersport i Östersund. Besök ALDRIG Stadium eller liknande kedjor, min mormor vet bättre om pjux än dem.
Lösningen som Pnyberg visade har jag hört fungerar väldigt bra också! De liknar väldigt mycket Fulltilts konstruktion på innerpjäxan.