Bent Chetler vs Blog

Bent Chetler vs Blog
Tja! Jag har riktigt svår beslutsångest om vilka skidor jag ska köpa. Det står mellan Atomic Bent Chetler - Atomic blog. Jag kommer att använda skidan till ca 70% offpist och 30% pist. Skidan kommer användas i 50% svensk offpist (Tänk åre/ramundberget) och 50% i alperna. Jag har prov åkt Bent chetler dock bara ett par åk i björnrike runt nyår i år. I skogen var dom helt underbara och flöt på hur bra som helst och var riktigt lätt svänga bland träden med men i pisten var dom såklart sämre med en midja på 123mm och pop-rocker 20. Det jag då undrar är om Blog'en med en midja på 110mm och pop-rocker 10 flyter på ens i närheten lika bra som bent chetler skidorna?
Vikt: 70kg
Längd: 180cm

Tack på förhand!

Bent Chetler vs Blog
Jag tror du måste tänka till lite om hur du brukar prioritera och åka..

Om du alltid söker dig bort från pisten, och du inte gidder åka skidor om snön inte är bra=BentChetler

Om du gillar lite pistsmisk innimellan, och du tycker alla dagar på skidor är bra, även om snön inte är jätteny= Blog

Bent Chetler vs Blog
Slogen sa:
Jag tror du måste tänka till lite om hur du brukar prioritera och åka..

Om du alltid söker dig bort från pisten, och du inte gidder åka skidor om snön inte är bra=BentChetler

Om du gillar lite pistsmisk innimellan, och du tycker alla dagar på skidor är bra, även om snön inte är jätteny= Blog
Tack, det hade jag faktist inte tänkt på så mycket. Alla dagar på skidor är bra även fast snön inte är den bästa. Ja visst kan det vara kul att ta några åk i pisten nån gång ibland men oftast blir det inte så många åk där eftersom att det oftast är isigt och mycket folk. Det känns alltså som att Blog'en passar bättre in på mig än BC.

Bent Chetler vs Blog
Har inte haft fömånen att testa Bent Chetlern, men körde mycket på Blog förra säsongen och det blir samma skida i år. Jag tycker Blog:en är kanon i till den mesta OP:n som erbjuds i Sverige. Är det vindblåst hårt och j-vligt så är den dock långt ifrån optimal. Funkar tillräckligt bra i pisten. Den är rätt mjuk så den lämpar sig nog inget vidare för tyngre åkare, men med dina 70 kg så blir det inga problem. Jag är lika lång som dig och väger några kilo mer och kör 185:an. Som sagt jag är något partisk, men jag tror knappast att du blir besviken på Blog:en

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp