BentChetler 192..

• Trådstartare Trådstartare koppen89
  • Start datum Start datum
BentChetler 192..
Fanns 192cm hos conrad igår ? Dem verkar slut idag :( Sen verkar Bent chetler bli billigare om man beställer dem med bindningar?

BentChetler 192..
Nee cbouvier...den var slut igår med men i och med att den är listad är det ett tecken på att det inte bara är ett välgött rykte eller myt. Lite som SS7 och Kuro 195... var länge snack om dem, men ingen visste ngt konkret och plötsligt "fanns" de hos tysken. :)

BentChetler 192..
Har också tänkt på det, dom skidorna är ju äckligt billiga om man kör en package deal med bindning!
Är så sjukt frestande, men man behöver ju inget till vintern :rolleyes:

BentChetler 192..
Kan nån slå till mig så att det blir rätt....

Jag har beställt ett par JJ med dukes, men får panik när jag ser att skidorna jag ratade(MRBENCHETLER) för att dem kostade 1000kr mer nu kostar runt 1800kr mindre via super tysken.

Sen till nästa fråga jag är 182cm 78kg och har aldrig kört på lagg längre än 189cm (utan rocker) och är lite skrämd på ett par lagg som mäter 192cm, tappar man kvickhet i skogen vs 183cm och vinner fartstabilitet? Eller är det bara 192cm som gäller rakt av?

40skiddagar: 2veckor Verbier resten Åre planerat. Åker överallt men håller mig borta från pisten så fort jag får chansen.

Resonemang är bra men våld är bättre. Blanda inte in några andra skidor för då för jag dödsångest.

BentChetler 192..
cbouvier sa:
Kan nån slå till mig så att det blir rätt....

Jag har beställt ett par JJ med dukes, men får panik när jag ser att skidorna jag ratade(MRBENCHETLER) för att dem kostade 1000kr mer nu kostar runt 1800kr mindre via super tysken.

Sen till nästa fråga jag är 182cm 78kg och har aldrig kört på lagg längre än 189cm (utan rocker) och är lite skrämd på ett par lagg som mäter 192cm, tappar man kvickhet i skogen vs 183cm och vinner fartstabilitet? Eller är det bara 192cm som gäller rakt av?

40skiddagar: 2veckor Verbier resten Åre planerat. Åker överallt men håller mig borta från pisten så fort jag får chansen.

Resonemang är bra men våld är bättre. Blanda inte in några andra skidor för då för jag dödsångest.
Tror du kan vara rätt lugn med ditt val av JJ. Jag har haft 2 par JJ de senaste 2 åren och aldrig känt att jag behövt en "större" skida. Är 170 cm och väger 80 kg och använt mina allt ifrån Sälen till Engelberg. Däremot så är den ju en BC jibb skida och uppför sig därefter. Den väger lite, har mycket rocker och kort svängradie och detta gör den lite orolig på hårdare underlag. Men kan Armadas åkare köra på den i allt från Alaska till slaskparker så funkar den nog att harva sig runt i Åre på... :-)

BentChetler 192..
finns dom nånstans eller? extremt dumt av atomic om de är så stor efterfrågan på dom o göra dom limiterade

BentChetler 192..
jo_wel sa:
finns dom nånstans eller? extremt dumt av atomic om de är så stor efterfrågan på dom o göra dom limiterade
Dom skickas ut nu under Oktober. Sportconrad har dom i mitten på November.
De kommer dock gå åt fort så för att vara säker är det bara att beställa nu..

BentChetler 192..
oscarius sa:
jo_wel sa:
Går väl inte beställa dom på S-C som det ser ut tyckte jag..

BentChetler 192..
Hasse_Lindborg sa:
oscarius sa:
jo_wel sa:
Går väl inte beställa dom på S-C som det ser ut tyckte jag..
Jodå, det går att beställa även fast varan inte är i lager.

BentChetler 192..
Jag la en beställning för någon månad sedan på BC192 då skickade dem tillbaka pengarna efter 1 vecka.
Har en ny beställning liggandes nu i 1 vecka så får se hur det går.

BentChetler 192..
Ring!
cbouvier sa:
The Atomic Bent Chetler in 192 cm we will get on stock by the middle of November. Please check our webshop regularly.
But you can also order them already and so reserve for you, and we will send it out to you as soon as possible.

Mit freundlichen Grüßen / Kind regards

Versand / customer service

Sport Conrad GmbH
Bahnhofstr. 20
DE-82377 Penzberg

Tel. +49 8856 8 11 40
Fax. +49 8856 8 11 66
Mail: info@sport-conrad.de

BentChetler 192..
Jag lyckades beställa ett par bent chetler 192, dom kom igår.. När jag beställde fanns det bara 10 par kvar, och dom skulle inte få in mer av den längden... Någon annan som har fått 192erna och har testat dom redan?

Tillbaka
Topp