Bern Baker

Pascalero

Ny medlem
Bern Baker
Var i Sverige kan jag få tag på Bern Baker hjälm?
Jag har kollat på steepstore men den dem har är utan den "mössan" inuti.

Bern Baker
hmm, jag kollade bara lite fort på steepstores hemsida och kan med en smile citera vad som stog om hjälmen i deras lilla beskrivning:
"Hjälm från bern som passar alla typer av extremsporter.
Ta ut vinterfodret så har du en skate/cykel hjälm.
Levereras med vinterfoder.-->Hjälmen på bilden har inget foder.<--"

Bern Baker
den är sjukt clean hade tänkt köpa där ett tag men hittade bara i Usa

Bern Baker
Jag har snackat me dom på Steepstore, och dom säger att dom tar in bern baker till säsång vid oktober, och dom kommer kosta ca 1000kr, OCH då kommer bakern vara CE märkt tills dess, alltså att den kommer finnas på hjälm-avdelningen.

//Oh.

Bern Baker
Amplid sa:
Tror inte att det finns många återförsäljare när det gäller bern hjälmar förutom steepstore. Annars är det usa som gäller.
Det är alpine imports som tar in Bern hjälmarna till Sverige och dem säljs på Alpint i stockholm. Och kommer till nästa säsong finnas i de flesta bättre butiker.

Sjukt cleana hjälmar.

Senast ändrad:
Bern Baker
Ohm1e sa:
Jag har snackat me dom på Steepstore, och dom säger att dom tar in bern baker till säsång vid oktober, och dom kommer kosta ca 1000kr, OCH då kommer bakern vara CE märkt tills dess, alltså att den kommer finnas på hjälm-avdelningen.

//Oh.
Svaret som jag har väntat på riktigt länge! Hoppas bara inte att den blir ALLT för vanlig!

Bern Baker
Eller hur.. hoppas den inte blir som Giro BL, den var och är riktigt snygg, men som sagt man vill ju itne ha en hjälm som hälften av alla andra i parken har!

Tillbaka
Topp