Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
haha håller med :Dfelixlind sa:"När man snor något försvinner det, kopierar man dubbleras det" Klockrent!
Och när han säger att han är elektriker, felix blir helt stum :D
Varför är det fel?n0m1z sa:fildelning är FEL hur man än vrider och vänder på det... helt omöjligt..
men de är omöjligt att stoppa så de är bara att börja anpassa marknaden så man kan köpa sakerna jätte billigt på nätet.
haha no way. fildelning är som att köpa en film och visa den på storbild för hela stan. jag är för fildelning, men michael moore's argument är lite trångt (jag antar att du fick argumentet därifrån)... Jag tycker att iTunes och andra musiksiter är skitbra! problemet är att artisten inte får mycket intäckter eftersom en låt kostar 3:- (tror artisten får 10%. sorgligt men sant)...makafone sa:Varför är det fel?n0m1z sa:fildelning är FEL hur man än vrider och vänder på det... helt omöjligt..
men de är omöjligt att stoppa så de är bara att börja anpassa marknaden så man kan köpa sakerna jätte billigt på nätet.
Det är samma sak som att din polare köper en film och sen lånar ut den till dig.
Now that´s messed up! Skivbolagen känns jävligt gnidna. Men att dom är så gnidna att dom vill ha pengar för att ni använder deras musik som ni tycker är bra för att ha den som bakgrundsmusik till era filmer är ju för fan helt sjukt! Ska Burton gå in och stämma er för att ni har använt deras brädor i era filmer?Screamager sa:De här med skivbolagens argumänt tycker jag e rent fucked up. Du kan inte göra någonting med musiken mer än lyssna på den för dom. Förut hade jag o några vänner en Myspace sida där vi hade lagt upp en del extreme sport filmer som vi hade gjort tex några snowboard, motocross, skateboard, bilar osv osv, med lite musik som bakgrund. Hela sidan blev nerlagd på grund av att vi hade inte ägande rätten till musik låtarna i filmerna. EVA records försökte stämma oss för detta men de blev nerlagt på grund av att vi argumenterade imot om att vi inte tjänade några pengar på filmerna utan att de bara var för att dela med oss till vänner o andra av vår livsstil.
Snabb fråga Nojlas. Sitter du och googlar fram faktan innan du postar?Nojlas sa:Det här är det mest patetiska av allt: Bert sitter och anklagar Tobias för att vara rasist när han själv med sitt rasistiska missnöjesparti "ny demokrati" var representerat i riksdagen mellan 1991-1994. (Ultima Thule är för övrigt en Bert-produkt...) Snacka om att kasta sten i glashus!
En debatt på 4 mot 1 är heller ingen debatt, det är en enkelriktad pajkastning och Tobias lämnas inget utrymme till försvar. Istället hånas han och utpekas som nazist. Verkligen pinsamt att se Berts och Felix okunskap om nazism, nynazism och rasism.
Vad som heller inte kommer upp i debatten är vilka artister som förlorar på fildelningen. Av en CD-skivas pris går 99% av förtjänsten ner i Bert-fjärts ficka och 1% till E-Type. (Det är samma sak för författare och böcker...)
Nej, skivindustrin kan inte fortsätta sitta på sina feta arslen och gnälla. De måste ge sig in i matchen och konkurrera ut fildelningen. Erbjud hela album direkt från artistens hemsida eller musiksajter, för en ca 30 spänn. Högsta ljudkvalitet och snabb nednaddning. DET kommer att slå hårt.
Precis man måste anpassa marknaden, inte många idag som är villiga att lägga 170 kr på en cd eller eller 200 kr på en film. Sen att det ibland bara är 1-2 låtar man vill ha på skivan gör inte saken bättre, och ännu mer; musiken jag lyssnar på finns allt för sällan att hitta på skivaffärer.Bo87 sa:haha no way. fildelning är som att köpa en film och visa den på storbild för hela stan. jag är för fildelning, men michael moore's argument är lite trångt (jag antar att du fick argumentet därifrån)... Jag tycker att iTunes och andra musiksiter är skitbra! problemet är att artisten inte får mycket intäckter eftersom en låt kostar 3:- (tror artisten får 10%. sorgligt men sant)...makafone sa:Varför är det fel?n0m1z sa:fildelning är FEL hur man än vrider och vänder på det... helt omöjligt..
Det är samma sak som att din polare köper en film och sen lånar ut den till dig.
ett sätt att maximera vinsten för artister är att SE KONSERTER MÄNNISKOR. det är det enda hållbara. köp t-shirts, pins och annat 'swag'. det ger långt mer kräm åt artisten än en plastbit i en till plastbit med lite glansigt papper som man kan bläddra i... Det är väl ändå musiken som är vessäntlig?
Om något tycker jag att fildelning har betat av och stoppat utvecklingen med skivbolagshoror som får material skrivet åt sig, gör samma gamla musikvideo och endast bidrar med sina stämband... yeah sure det är mycket jobb att vara artist, men det är ett skämt jämfört med riktiga band som skriver sitt eget material...
Summa sumarum: fildelningen leder till artister som spelar musik för musiken. inte för pengarna... dock inte sagt att de inte skall ha pengar. Om något ska skivbolag ändra procentandelarna för intäckter av skivor... fråga bert hur stor kista han sitter på. jävla hycklare.
Finns idag en del sidor som erbjuder vissa låtar för 10 kr/st och direkt nerladdning, men 10 kr/st är fortfarande dyrt, det blir upp mot 120-200 kr för en skiva beroende på hur många låtar det är, det är det priset som man idag betalar i affärerna.mackep sa:Jag tycker det borde finnas nån sorts hemsida där man kunde typ betala 30kr för en skiva så fick man göra en bland skiva med exakt dom låtarna man ville ha, så typ en sida som samlar ALLA låtar, lr iaf nästan alla :P
EDIt: skulle ju kunna vara så att artisten fick en viss summa om han/hon/de la upp några låtar och sen få en andel av det dom som tankar betalar också
men jag emnade ju att typ 30kr för en skiva (15-20låtar) det är ju inte allt för dyrt!CrashX sa:Finns idag en del sidor som erbjuder vissa låtar för 10 kr/st och direkt nerladdning, men 10 kr/st är fortfarande dyrt, det blir upp mot 120-200 kr för en skiva beroende på hur många låtar det är, det är det priset som man idag betalar i affärerna.mackep sa:Jag tycker det borde finnas nån sorts hemsida där man kunde typ betala 30kr för en skiva så fick man göra en bland skiva med exakt dom låtarna man ville ha, så typ en sida som samlar ALLA låtar, lr iaf nästan alla :P
EDIt: skulle ju kunna vara så att artisten fick en viss summa om han/hon/de la upp några låtar och sen få en andel av det dom som tankar betalar också
Tekniken finns & utvecklingen har gått framåt men priserna måste ändras om folk ska sluta ladda ner illegalt tror jag.
Jo men hade Tobias kommit från nått lagligt shit så hade dom inte brytt sig. Dom försökte ju bara hitta alla möjliga anledningar att dom var dåliga.klara-kluck sa:^ men han anknöt inte fildelning isig att de va nazism utan bara för att ett parti hade hjäpt TPB me att komma igång
Precis, är åt det hållet priserna borde pressasmackep sa:men jag emnade ju att typ 30kr för en skiva (15-20låtar) det är ju inte allt för dyrt!CrashX sa:Finns idag en del sidor som erbjuder vissa låtar för 10 kr/st och direkt nerladdning, men 10 kr/st är fortfarande dyrt, det blir upp mot 120-200 kr för en skiva beroende på hur många låtar det är, det är det priset som man idag betalar i affärerna.mackep sa:Jag tycker det borde finnas nån sorts hemsida där man kunde typ betala 30kr för en skiva så fick man göra en bland skiva med exakt dom låtarna man ville ha, så typ en sida som samlar ALLA låtar, lr iaf nästan alla :P
Tekniken finns & utvecklingen har gått framåt men priserna måste ändras om folk ska sluta ladda ner illegalt tror jag.