Beslutsångest! Union Contact pro eller Rome 390 boss?

marcthys

Medlem
Har kollat runt på bindningar till min skatebanan 154 nu ett tag och kommit fram till att contact pro verkar vara de bästa för mig. MEN! så för några dagar sen så stötte jag på Romes sortiment och blev verkligen sugen på deras 390 boss.

Katanan förstår jag inte riktigt skillnaden på gemfört med 390 förutom lite lättare.

Targan tror jag blir för styv.

Någon som har nån åsikt i frågan?

Åker mycke offpist, hoppar runt och leker i pisten. Och har börjat intresserat mig för dom lite större hoppen i parken.

Kan starkt rekommendera 390 Boss. Jag tycker egentligen inte att den har några svagheter. De olika cantingalternativen är riktigt bra och strapsen/spännena funkar klockrent.

De va precis vad jag ville höra, tack för de.
Blir till att beställa från U,K. BRA Rea där.

Rome targa är absolut inte en särskilt styv bindning. Sist jag testade Rome och då just targa så hade jag problem med att det lätt kuggade över i pumparna när jag spände fast mig. Det ledde till att taggremmen snabbt taggades sönder. Detta var tre år sedan så dom kan ju ha gjort något åt detta problem. Targan har mycket mindre stöd i sidled (nos till tail) än contact pro. Contact pro ger mig mer en känsla av stöd även i sidled men med massor rörlighet för tweak ändå.

Bakkappan är förstås styvare på targa än på boss.

Senast ändrad:
Ninjaphoto har helt rätt. Romes bindningar är inte särskilt styva. 390 Boss upplever jag som mjuk men jag tycker att det är positivt. Jag får allt stöd jag behöver men slipper känslan av att vara fängslad som jag till exempel får av Union Force.

Den "fängslade" känslan som force har är obefintlig i contact pro. Allt det jag skriver är mina personliga upplevelser imte absoluta sanningar. Är helt enkelt smaksak vad man föredrar. Vilka boots du har bidrar också till hur du upplever ett par bindningar.

Vill tillägga att bra boots är enligt mig den viktigaste delen i din utrustning.

Liknande trådar

Snödjup

Tillbaka
Topp